Tisdagstema!

Helt plötsligt så var det tisdag igen...var tar veckorna vägen?

Jag öppnade egentligen datorn i morse för att bara skriva att vi har sol idag...och så slog det mig...måste kolla vilket tema det är denna tisdag.

BALANS!

Den blivande maken och jag satte oss för att gå igenom våra foton för att hitta nåt med balans. Det tog sin lilla tid och blivande maken gav upp till förmån för disken! Har jag berättat att han älskar att diska förresten? Det är otroligt men sant!

Helt plötsligt dök den här bilden upp...



Den här bilden är balans!

Ögonstenarna balanserar uppå den stora stenen och det kan ju ibland vara en konst i sig att hålla balansen på det viset!

Men viktigare är att hitta balans i livet men genom att följa de kloka orden som är skrivna på stenen så tror jag att man kan komma en bra bit på väg!

Vi strävar så ofta efter att skaffa mera prylar....den som har mest prylar när han dör vinner! Men vad är prylar om man inte är älskad eller får älska?

Om man har kärlek i sitt liv, då är man rik! Kärlek behöver inte vara den romantiska kärleken...kärleken till sina barn, till en förälder, till en moster, till ett djur....
Själv är jag mycket förmögen!

Så läs orden på stenen en gång till...stanna upp och begrunda!

HÄR....kan man läsa mer om balans!


Sen måste jag få berätta...för några veckor sedan så frågade jag ju om Ni visste vad det var för frukt jag hade på en bild....nu har jag lösningen....BITTERGURKA!!!!

Det är knappt så jag törs berätta hur jag hittade svaret...men i bildarkivet på datorn hittade jag den här bilden som jag tagit hos svärmor i augusti....



Så, så....skratta nu inte åt mig ;)

Kommentarer
Postat av: marie roxbro

Så sant så sant

2009-06-16 @ 11:02:47
Postat av: Trebarnsmamman

Jättefin balansbild! Och kul med bittergurkan :)

Postat av: Majsan

Fantastisk balans!

2009-06-16 @ 12:05:54
URL: http://chattens.se/?p=1814
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Vilken bra tolkning till dagens tema. Och så kul med bittergurkan, den har jag aldrig hört talas om förut. /Ingrid

2009-06-16 @ 12:31:14
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: janne/siverth

Jag tittade på din "bittergurka" och det fanns ju balans med även där

2009-06-16 @ 12:55:12
Postat av: Pialotta

Javisst måste ögonstenarna hålla en viss balans för limningen.. Jag har fixat till otroligt många ögonstenar i mina dagar.. men det var innan bloggandet totalt balanserade in i mitt liv.. härliga och personliga är dom i sin stelhet:-)/Pialotta

2009-06-16 @ 14:19:06
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Anna

Kloka ord!

2009-06-16 @ 21:29:03
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback