Tisdagstema!!

Ungefär som alla tisdagar när man ser vilket tema det är så tänkte jag..näe, jag har ingen bild. Nästa tanke var...synd att jag publicerade bilden på Leo igår för han i sin tur är ju en frukt av kärlek.

Här ska jag passa på att säga han är inte mitt barnbarn men han finns i min absoluta närhet och när han för 14 dagar sedan föranmälde sin ankomst så var jag minst lika uppstressad som hans allra närmaste!

Sen kom jag på att antalet läsare ökar ju dramatiskt på tisdagar när man deltar i denna utmaning så nu kanske jag kan få veta....


Vad är detta för frukt?




Jag och dotra i familjen hittade den på tisdagsmarknaden i Alanya förra året och ingen kunde förklara för oss vad det var...jo, nån försökte på turkiska men vi har lite för många luckor i det språket för att vi skulle förstå.

En gissning från min sida är att den är släkt med gurkan och pumpan men som Ni ser så ligger det inuti stora klarröda bönliknande saker.

Jag läser flera bloggar som tjejer som bor i Alanya skriver och jag har frågat dom men inte fått nåt svar....så dettta blir nu en riktig utmaning för Er läsare!!

HÄR..kan Ni se flera bidrag!!

Kommentarer
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Jag vet tyvärr inte vad det är för frukt. Men den var väldigt häftig att titta på :)



Hoppas du får en bra fortsatt dag!

Postat av: Ingrid

Jag har inte blekaste aning om vad det kan vara,men vackra är det. /Ingrid

2009-05-26 @ 15:58:35
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Majsan

WOW! Vilka spännande frukter! De är vackra också. Skön bild, Ia!!



Kram

2009-05-26 @ 16:12:45
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Anonym

Hej, nej jag vet inte vad det är för frukt, men det var både färggrann och vacker! ha det gott!

2009-05-26 @ 21:20:00
Postat av: christina

Vet inte namnet på denna frukt men den var både vacker och framförallt färggrann!

2009-05-26 @ 21:21:11
URL: http://christinaahl.blogg.se/
Postat av: sussi

Den ser ju ut som något Anna skipper skulle duka upp på ett bord :)

2009-05-27 @ 08:20:29
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Bettan

Häftiga

2009-05-27 @ 15:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback