Rökstopp m. kom-igång!

Dessa båda kategorier ligger väldigt nära varandra så idag blir rubriken denna!

Jag är så innerligt glad och tacksam över att jag slutade röka under hösten vilken vinst!! Även om jag inte direkt märker det i plånboken så märks det ändå rent ekonomiskt. För faktum är att man som rökare använder små fåniga ursäkter för att få tag på cigaretter eller att få ta ett bloss!

Ytterst sällan säger man att man åker till affären för att köpa cigaretter, nej man säger att mjölken är snart slut och när jag ändå är i butiken så passar jag på att köpa cig! Man har hela tiden ursäkter men...dessa märker man inte medan man röker men den som slutar kommer att upptäcka att jag har rätt!!
Detta gör också att man slipper använda en massa andra produkter som alibi när man handlar cig vilket i förlängningen gör att man faktiskt får mera pengar att röra sig med. Jag är inte alls lika ofta i affären som jag var tidigare!!!

Att man sen gör en hälsovinst...ja, det är ju högvinsten!!! Jag kan ju inte säga att jag direkt märkt så himla mycket av just den men jag vet ju...dessutom så är det ju hälsosamt att slippa vakna på natten med panikångest för att man är rädd att dö!!! Sista tiden kunde jag vakna gråtande av oro för att jag skulle dö i lungcancer eller KOL, det kan jag visserligen fortfarande dö av men jag vet åtminstone att jag gjort nåt aktivt för att förlänga livet och det känns skönt!

Enda negativa med att sluta röka är viktuppgången.....8 kilo blev det!!! Men, det har jag ju som bekant tagit itu med nu och jag kan då rapportera att sedan i onsdags då jag inledde detta så har jag gått ner 2 kilo!!!!!
Promenaderna har inte varit så många som jag tänkt mig men det har varit en del att stå i här i föreningen dessutom så har itne vädret tilltalt mig men...jag har minskat i vikt och det är jättebra!!!!

Min plan är att få bort 15 kilo på 20 veckor men blir det bra 10 så kommer jag att hjula av glädje ändå!!! En god vän försökte påpeka mycket fint för mig i fredags att jag kanske också måste lägga till den viktförhöjningsfaktor som födelseåret har...jag förstår inte riktigt vad hon menar....går man upp i vikt när man precis passerat 25????????

Sen kan jag berätta att sjalen är ju klar medn jag har inte tagit nån bild...sjal nummer två är påbörjad! Nacke och axlar tar ju förstås lite stryk men det skiter jag i...jag ids inte gå omkring och bara vara rädd om mig....man måste ju leva också!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

vad är väl några kilon mot taskiga lungor..du har varit skitduktig rent ut sagt...C yaaa...

Postat av: Trebarnsmamman

Vad du är duktig! Jag är grymt imponerad!!!!

2009-01-12 @ 20:43:21
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: CAT

Grattis till viktminskningen!!

Jag har tyvärr inte kommit igång ännu ;)

Du har en awards att hämta inne hos mig!

Kram på dig

2009-01-12 @ 22:27:17
URL: http://catmalou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback