Idag är det dags!

Jag har nu tagit det beslut jag väntat och väntat på att komma fram till....idag är det dags att sluta röka!!

Jag kommer att tjata och gnälla här och Ni får stå ut eller låta bli att läsa om mitt första riktiga försök att sluta röka! I våras gjorde jag ju ett uppehåll på tolv dagar och det gick bra men sen var det nåt jag föll på...

Idag har jag varit ut på Apoteket och inhandlat plåster och spray inte billigt men det är det ju inte att röka heller!!!

Ännu är det inga problem och det kommer det inte att vara idag heller utan första problemet kommer att uppstå i morgon när jag dricker förmiddagskaffet här vid datorn...jag har ju skaffat en ful vana att sitta här och ta första morgonciggen...så bort med den!!!!

Ja...jag lovar här att göra mitt bästa!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Man kan inte göra mer än sitt bästa, och har du dessutom hjälpmedel som tar bort astinensen så är halva jobbet gjort..resten sitter i skallen..säger en ickerökande rökare...för i min skalle är jag fortfarande rökare...jag har en plan för om nåt skiter sig rejält..DÅ..får jag röka..fast de skulle jag nog inte..för de är jobbigt att sluta.Så de vill man bara göra en gång..Lycka till..C yaaa...

Postat av: Pia

Eftersom du är motiverad så vill jag tipsa om boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr. Han rökte själv nästan hundra cigg per dag och höll faktiskt på att ta livet av sig. Han hade själv provat alla möjliga metoder att sluta, men inte förrän han kom på Easy-Way så gick det.. Det är en fantastisk bok vars kontenta är att du inte behöver den där ciggen.. Man blir hjärntvättad faktiskt.. Jag läste boken och slutade tvärt.. Gick i två veckor och väntade på abstinensen som aldrig kom. Jag var en inbiten rökare, med samma morgonblossvana..som försökt sluta otaliga gånger. Det gick så förbaskat lätt! Jag trodde inte det var sant, faktiskt.



Att jag sedan började om igen efter två år hade inget med nikotin att göra, det var andra demoner inblandade i det! Men boken ligger i min bokhylla och bara väntar på rätt tillfälle, vilket är på gång.. men inte riktigt än..



Lycka till!

2008-10-26 @ 21:19:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Veduran

Heja Dig! ^^

2008-10-26 @ 21:58:17
Postat av: sussi

Håller tummarna..Jag höll upp i 5 v nu..Men jag ska göra nytt försök EFTER lunardejten ;) Heja heja..

2008-10-26 @ 22:09:39
Postat av: Ingrid

Lycka till!! Jag och maken slutade för över 30 år sedan och det är något vi är väldigt glada över.

Kram Ingrid

2008-10-27 @ 11:02:07
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback