Snart nytt år!

Först vill jag tacka Jesper för Ditt inlägg för jag hoppas att Du hittar tillbaka hit. Skulle dessutom vara kul att få en kontakt med Dig. Myelofibros är ju en sjukdom som är så pass ovanlig att det är svårt att hitta någon som känner till den och som man kan prata med.

Min mamma är, skulle man kunna tycka, lyckligt lottad med att inte se sjuk ut. Inte för den som inte känner henne väl, jag ser ju förstås att sjukdomen har märkt henne. Men många tror inte att hon är så sjuk som hon är och önskar henne ett lyckligt tillfrisknande....

Nu till julen kom det ett julbrev från en nära släkting som de inte haft kontakt med på flera år men som jag har haft regelbunden kontakt med och jag har ringt och förklarat för dom om mammas sjukdom och att den är obotlig...i julbrevet så avslutas det med ett  "Hoppas Du snart blir frisk".....Jag hörde på mamma att hon inte uppskattade det...det var ju inte bara ett hån utan på nåt vis så visade det också deras stora ointresse när jag ringde och berättade!

Den andra januari far vi ner till Småland igen och med lite flax så har jag möjlighet att få följa med mamma till dagvården då hon ska få påfyllning av blod. Nu kan man ju tycka att det inte är så speciellt men jag tycker det vore intressant att få följa med och kanske få träffa henens läkare och eventuellt få lite mera kött på benen. Man kan ju söka på nätet men det är faktiskt inte så många träffar åtminstone inte för mig som inte är så haj på engelska och läkarspråk!

Nå, vi är glada att få ha mamma hos oss ytterligare en nyårshelg och kanske en vår till...längre än så orkar jag inte tänka. Att leva så inpå döden är tärande, ofta talar människor om att man får ett annat perspektiv på livet och jo, det får man kanske men likväl fortsätter vardagen! Jag inbillar mig att jag försonats vid tanken på att mamma snart kan lämna oss men jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur det kommer att kännas!

Med en önskan om ett Gott Nytt År till alla så avslutar jag årets bloggande. Tror väl knappast att jag kommer ihåg att skriva nåt mera i år!!!

Kommentarer
Postat av: Chattens

Jag tror att släktingen inte menade att håna utan att de har svårt att ta in sanningen.. De ÖNSKAR verkligen att Din mor skall bli frisk.. och det var nog just så de menade..

Jag vill passa på att önska Dig och Din familj ett gott nytt år oavsett vad som sker.

Kram Majsan

Postat av: Kristina

Hej!
Sitter vid min dator och söker på myelofibros och hamnade på din blogg.
Min mamma är i samma situation tyvärr.
Det är en stor sorg att bli drabbad, varför???
I somras fick min mor en stroke i hjärnan så hon har det också att brottas med nu.
Hur klarar ni det i en sådan här livskris?
Försöker hitta så mycket info det bara går om denna tragiska sjukdom, tar gärna emot tips om du vet något.
Tyckte det kändes så skönt att läsa dina rader, kände igen allt du skrev om din mamma och hennes läge.
Kram Kristina

2006-01-30 @ 22:44:53
Postat av: Iréne

Hej Krisina
Jag är tyvärr inte så haj på att skriva inlägg mm.
Läste idag att du har liksom jag en mamma med myelofibros. Jag har gått in på Kajsalisas blogg massor med gånger och bara väntat att hon ska fortsätta sin dagbok, men tyvärr...Om du läser detta kan du väl svara. Vill gärna ha någon att tala med som är i samma situation.
Kram Iréne

2006-03-31 @ 22:43:21
Postat av: Gunilla H

Bra!

2006-11-30 @ 16:12:33
URL: http://www.plastikkirurgi-info.se/hudvaard/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback