Ta med vatten!

Igår kom våren eller egentligen kom våren faktiskt förra fredagen men det visste vi inte!!!

För att det ska bli meterologisk vår så ska medeltemperaturen vara över noll grader i en vecka och igår var sjunde dagen som medeltemperaturen var över noll men då räknas det som att våren kom förra fredagen vilket innebär att vi haft vår i en vecka utan att veta om det.

Martin Vare på P4 Västmanland hade en liten lustig fundering igår just omkring detta. Att få veta en vecka in på våren att det varit vår i en vecka är som att säga till barnen att julafton...det var för en vecka sen ;)

Nå, vi gläds åt att våren är här och vi skålade in det i äkta champagne!!!



Vi hade beställt champagne från vinguiden.com som är en utmärkt sajt om man är intresserad av vin vilket vi är även om vi inte räknar oss som några vinkännare men vi lär oss mer och mer.

Eftersom vi om tre veckor har en jämn födelsedag i familjen där födelsedagsbarnet beställt äkta champagne till frukost så tyckte jag att då måste vi ju prova lite först ;) Allt så beställde jag 2 flaskor Charles Mignon Brut Grande Tradition och så tränade vi med den ena flaskan!!



Vi har nu sovit första natten för i år i torpet och naturligtvis har vi sovit lika skönt som alltid! Lite trist är dock att sen igår är min rygg lite mer bråkig än den varit sista dagarna men det är bara att gilla läget. Jag har nu läst på lite om diskbråck och förstår att det kommer att ta tid och att det blir många promenader i framtiden för det är bästa medicinen. Jag ska locka ut Blivande på en promenad efter melodikrysset men ingen lång för häromdagen upptäckte jag att en kilometer är ungefär vad jag klarar.......

Jo, just det....jag bjöd ju ut Er alla på kaffe den här helgen men....TA MED VATTEN för vi har inte fått igång pumpen ännu!!!!

Kommentarer
Postat av: Gun

Åhh Champagne! Men var det gott då? Rekommenderar du den?

Trist med ryggen, hoppas det läker snabbare än du tror.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback