19.47

Klockan 19.47 ikväll för 25 år sen upplevde jag ett av mitt livs lyckligaste ögonblick, då föddes min äldsta son. Som varje år blir jag lika överraskad när jag tänker på hur många år han fylller....25 det var ju det jag fyllde endast tre månader efter att jag fick hålla detta lilla, lilla knyte i min famn första gången och det känns inte alls länge sen.

Åren går fortare och fortare men jag tror att man åldras mindre för varje år som går. När man fyllde 13 så kände man sig ju mycket äldre än man gorde när man fyllde tolv men nu inför min femtionde födelsedag känner jag mig inte ett dugg äldre än när jag förra året fyllde 49 snarare tvärtom, jag känner mig nästan jämnårig med min äldste son. Men å andra sidan tror jag att jag har bra sociala gener för i min familj har vi alltid umgåtts över generationsgränserna och det tror jag bromsar åldrandet!!!

Gammelsonen åker idag iväg på sin första charterresa vars destination är Gran Canaria och det gör han med en vän som är nästan lika gammal som Du mamma, som sonen uttryckte sig så det går i arv att se människan och inte människans ålder!!

Jag hoppas han får en underbar resa för det har han gjort sig förtjänt av efter en tuff tid!


Kommentarer
Postat av: Gun

Grattis till honom, i efterskott, jag hoppas också att han får en underbar resa!

Visst är det härligt att umgås med människor i olika åldrar. Ålder betyder inte mycket egentligen.

Postat av: TT

Visst är det förunderligt att barnen växer ikapp oss!

2012-01-24 @ 23:03:29
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Babs

Det går inte att kommentera på ditt senaste inlägg.

Så skönt med ett sovrum och det är klart att det blir skönt för Dotra att bo med sin kille i stället.

Kram

2012-01-29 @ 09:16:41
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Zarah

Ja, barnen åldras väldigt snabbt, konstigt. Vi är ju likadana, inombords i alla fall.



Flyttar din dotter långt bort? Jag hoppas det ska gå bra för de unga tu! Måste vara härligt med eget sovrum för dig och blivande... :-)

2012-01-29 @ 19:39:50
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback