Gammal vänskap rostar aldrig!

Mentalt sett så befinner vi oss båda i Tyskland! Efter vårt besök i somras på Rügen så blev vi ju förälskade i den ön och nu när det närmar sig en jämn födelsedag i familjen så har vi bokat in oss på ett hotell i Sassnitz för att fira den jämna födelsedagen!

Det är alltså Blivande som fyller jämnt....ja, delbart med fem alltså ;)

Han avskyr verkligen att fira sin födelsedag och det var ju därför som vi oj, jag menar jag ställde till med festen i somras för samtidigt vet jag att det finns vänner som ändå vill visa sin uppskattning och sen är det väl aldrig fel att få gå på fest? För egen del har jag haft och har fortfarande lite ångest över att fylla femtio men det börjar lätta men som anledning till fest är det helt okej!!

Åter till Blivandes firande, jag tror faktiskt att han i minst fem år har blivit alldeles svart i ögonen när jag påmint honom om att när man fyller femtio så "måste" man ha fest. Man får inte lura sina vänner på ett party ;) Nej, naturligtvis har jag respekterat hans önskemål för vi är alla olika och det är just olikheterna som berikar världen!
Men vi har funderat mycket....hur gör vi den sjunde oktober? Hotell nånstans i Sverige, låser ytterdörren med dubbla lås och släcker alla lampor, rymmer till torpet? I somras när vi var på Rügen blev det solklart....det var på Rügen födelsedagen skulle firas!!!

Den här gången har vi bokat hotell så det är klart när vi kommer och nu har vi valt att bo i Sassnitz som vi uppfattade som en mysig liten hamnstad när vi var där i somras och tog en fika. Vi har hittat ett ställe som ser väldigt mysigt ut och som inte kostar en förmögenhet!



Villa Elisabeth, ett mycket passande namn förstår man om man känt mig länge!!! Detta hotell bokade vi in redan i juli ganska direkt när vi kom hem från förra besöket! Alla rum har balkong och flera av balkongerna är inglasade och alla balkonger har ungefär samma utsikt och den går inte av för hackor!!!!



Förhoppningen är nu att karta och verklighet överensstämmer för då ska vi på fredag morgon sitta på balkongen och njuta av utsikten och en flaska champagne och jordgubbar!!!

På kvällen ska vi gå ut och äta en härlig presentmiddag, vi hoppas på att hitta ett härligt ställe med skaldjur vilket torde vara möjligt sådär precis vid havet!!!

På lördagen händer nåt alldeles speciellt...då får vi besök!!!!

Den elfte augusti stod det två lantlollor på Fridhemsplan och funderade på hur livet skulle bli. Den ena hamnade i Malmö och den andra i Västerås ditlockade av olika anledningar, den ena av kärlek och den andra av rötter! De två fann vänskapen på ett postkontor i Bromma och den höll i sig i många år. Jag flög till Malmö när P fyllde tjugo och nu tar hon och hennes man båten till Sassnitz för att fira Blivande...visst är det märkliga svängar livet kan ta? Det trodde vi nog aldrig den 28 september 1982!

Tilläggas ska att det är tack vare Facebook som vi åter knutit kontakt efter ca femton års avbrott!! Gammal vänskap rostar aldrig!!!!!!

För övrigt har denna vecka varit fylld av trista händelser i privatlivet men livet går vidare för oss alla men på ett annat sätt!!! Kram på Er det berör :love:


Kommentarer
Postat av: Martina

Varför ha ångest över att fylla 50? Jag tror det är den skönaste åldern någonsin. Jag längtar dit :)

Postat av: Babs

Jag har gärna fest men inte när jag fyller år, då sticker jag gärna iväg bort från allt.

Ni kommer säkert att få det toppen bra.

Kram

2011-09-27 @ 07:54:41
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback