Hitta vilse



av Carin Hjulström.

Detta är en riktig bladvändare, man vill liksom inte lägga ifrån sig boken förrän den är slut!

Det är en fristående fortsättning på "Finns inte på kartan" och självklart går det bra att läsa den här utan att ha läst den förra men helt klart är att det underlättar.

Frida Fors får jobb som journalist i Stockholm men redan efter mycket kort tid så blir det uppsägningar och hon står med en dyr lägenhet som måste betalas och hon tar vilket jobb som helst....
Hon träffar en mycket speciell äldre kvinna som dels jobbade på samma tidning som hon gjorde men som också bor i samma trappuppgång som hon själv och den kvinnan fascinerar mig mycket...så jag hoppas på en fortsättning där hon får utvecklas mera. Jag gillar deras nätaktiviteter där de tar sig an nätdejtingsidorna.

Det finns mycket jag skulle kunna lyfta upp till diskussion i Hjulströms böcker men som vanligt så gör jag bara en kortis om boken. Men bland annat funderar jag på hennes tankar om jämlikhet...hennes syn på stad och landsbygd...en del klyschor..eller är det inte klyschor??

Ja, läs den gärna!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det låter intressant!

Jag har inte läst något av henne, men i vinter, när vi sitter i godan ro nere på Odvalds, då ska det läsas och då ska jag försöka få tag i hennes böcker.



Ha en fin helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback