Helt galen!

Ja, den här veckan har varit helt galen!

Förra lördagen var Gammelsonen här och åt frukost samt löste melodikrysset med oss och vi satt och funderade på hur han skulle lösa sin bostadssituation då han blivit uppsagd av sin privata hyresvärd som behövde hans lägenhet till kontor. Han skulle vara ute till första december.

Jag berättade att det fanns en lägenhet i vår förening till salu och så gjorde han en intresseanmälan på att få titta på den. Mäklaren hörde av sig och det blev visning på söndagen. Hans bank, Swedbank, vägrade att ens titta på en låneansökan varpå jag föreslog att han skulle kontakta Nordea som varit min bank sen jag föddes.

Ner på banken på onsdagen och han fick lånelöfte inom två timmar, sätta igång och buda och två timmar senare var lägenheten hans. Skriva papper och få nyckel på torsdagen och idag har vi satt igång att riva alla tapeter för det är ett renoveringsobjekt.

Man skulle kunna säga att det gick undan!!!!!

Nordea har ställt upp på ett alldeles fantastiskt sätt vilket i slutänden kommer att innebära att han kommer att bo mycket billigt och dessutom få bli granne med mamma vilket naturligtvis är det bästa med alltihop ;)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag förstår att du är enormt lycklig över att ha Gammelsonen så nära. Vilken tur att det ordnade sig så bra med både lån och allt. Ibland har man flyt...



Kram och trevlig helg!

Postat av: Micke

Ja tänk, komma hem och äta hos mamma varje dag ;)



Men bra det ordnade sig!

2011-10-30 @ 05:49:33
URL: http://kludd.se
Postat av: TT

Otroligt egentligen men vilket flyt!

Hoppas vår flytt utåt blir lika smidig, haha.

2011-10-30 @ 21:58:18
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback