Fröken, fröken...

...ropade några telefonförsäljare efter mig idag utan att jag förstod att det var mig de menade.

Insåg att jag inte tyckte om att bli kallad fröken för det är ett tilltal som inte används i svenskan idag utom möjligtvis i lågstadieklassen. Men jag kom å andra sidan inte på nåt annat tilltal de hade kunnat använda för frun hade ju inte heller känts okej. Damen...men hur skulle de kunna veta att jag är en dam?

Jag tycker så synd om alla dessa ungdomar som mer eller mindre blir tvingade att stå i den här formen av uppsökande försäljning....jag skulle inte klara en timme!

Helgen har varit en bra helg. I lördags firade vi BLivande med hans familj i Bruksorten och igår satte vi igång med storröjet här hemma. Jag har en arbetskamrat som nyss flyttat och efter att ha hört hennes stönande insåg jag att det är nog vettigt att röja lite i fall Fru Fortuna skulle besöka oss så att vi kan skaffa oss ett annat boende. Jag gissar att vi frigjorde flera kubikmeter i lägenheten och det känns härligt!

Annars är vi mest i gång med att längta till resan som startar på onsdag vid lunch!



Torsdag eftermiddag angör vi bryggan i Sassnitz!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Var glad du så länge försäljarna inte ropar mormor efter dig!



Det var jag ute för när vi var med jobbet på kryssning i Turkiet och var iland och kollade på en marknad. Och då är det ändå 15 år sedan. Att jag skulle sett ut som en mormor till mina arbetskamrater......

Postat av: write my essay

It looks really scaring when there is storm on the sea!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback