Den döende detektiven



av Leif GW Persson.

Jag har läst många av Leif GW's böcker genom åren och gillat dom helskarpt men den här...ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om den.

Den känns slarvig och nonchalant och det känns som att han bara vill avsluta berättelsen om Lars Martin Johansson. Den är tjatig på många sätt och vis. Hur många gånger det sägs "Jag hör vad Du säger" går inte att räkna!!

En av mina arbetskamrater läste denna bok samtidigt och vi reagerade ganska lika på den, den är för slarvig helt enkelt! Dessutom så använder han autentiska fall som varit i nutid, t.ex Engla-mordet och det känns inte etiskt rätt.

Ja, läs den själva och avgör men läs inte denna som första bok av Leif GW för då kommer Ni inte att vilja läsa mer av honom och då missar NI en deckarskatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback