Ensamma hjärtan och hemlösa hundar



av Lucy Dillon.

Normalt läser jag ju nästan bara deckare men så emellanåt sticker jag emellan med nåt annat och denna gång blev det lite chick-lit och det ångrar jag inte.

Den här boken är så bra och emellanåt kunde jag knappt lägga ifrån mig den trots att ögonen nästan ramlade ihop. Lucy Dillon måste ha levt tillsammans med en bassethund (har just googlat och jo, hon har själv adopterat en basset), den saken är helt klar för den beskrivning hon gör av hunden är klockren! Mina kusiner födde upp basset för längesen så jag har haft ganska nära kontakt och jag skrattade gott när jag läste den här boken. Den handlar inte bara om basset men just det var så tufft!

Hon lyckas också få in allvarliga saker i den skojiga berättelsen så i all humor så snör hjärtat ihop sig emellanåt.

Jag upptäckte just att det kommer en uppföljare i januari som också har hundar i handlingen och jag kommer att vänta ivrigt tills den kommer i pocket!!


Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Visst skulle jag "ta över en boka" av dig? Minns inte vilken. Men jag vet att jag ville ha den. denna boken är jag också på jakt efter så om du vill tar jag gärna båda i ett paket. porto står jag för.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback