111111

Hur många bloggar har inte den rubriken idag kan man undra? Jag har dock en alldeles egen anledning att använda den för det är ett datum som har betydelse för mig.

Idag skulle mina föräldrar ha firat guldbröllop om de fått leva!



För femtio år sedan så åkte de från Gotland till Södertälje och gifte sig i Sankta Ragnhilds kyrka. Jag antar att de valde att smita från ön för att kunna ha ett litet mindre bröllop plus att jag hade ju anmält min ankomst ;) Just detta fick man aldrig prata om medan mamma levde för man fick helt enkelt inte bli med barn innan man var gift på den tiden. Jisses, nu låter det som att jag är född på stenåldern och det kanske en del tycker också men det är alltså bara femtio år sen. Man kanske ska komma ihåg att detta var på Gotland som var och kanske fortfarande är högkyrkligt.

När jag själv gifte mig för 25 år sen så hade Gammelsonen gjort sin ankomstanmälan och jag minns att jag var väldigt tydlig med att tala om att han faktiskt gjorde det efter att inbjudan till bröllopet var utsänd! Detta var ju 1986 och inte en kotte brydde sig väl om huruvida man var gift eller inte när man fick barn men uppenbarligen satt detta djupt även i mig....snacka om dubbelmoral för vi hade ju bott ihop i ett och ett halvt år och delat säng ;)

Ja, nu är mamma död sedan fem år och pappa sedan ett år och det känns fortfarande lika märkligt och fel. De hade fått en nystart i livet men samma liv ville nåt annat. De är saknade och jag tänker på dom varje dag och hoppas att de är tillsammans någonstans och slår till med ett hejdundrande party!!!

Och för den som eventuellt undrar om jag och Blivande ska slå till på denna speciella dag så kan jag lugna Er....det blir inte idag heller!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det hade väl annars varit väldigt lämpligt!!

Postat av: Babs

Allt bra???????????

Kram

2011-11-19 @ 13:50:50
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Annalena

Vilken mysiga blogg du har, helt i min smak.

Nu ska jag hoppa i lopplådan, men ska kolla mer sen.

Ha det gott.

2011-11-26 @ 22:35:50
URL: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback