Vacker, stark och smart!

Hur lättlurade är vi människor egentligen?

Min mamma sa ofta att när man tuggar tuggummi visar man brist på intelligens och jag tyckte naturligtvis att det var fånigt sagt, vem gillar inte att tugga tuggummi? Hon sa nåt om idisslande kossor men jag kan nog tycka att kor är mer än intelligenta ;)

Ta´t lugnt - ta en TOY.....den slogan minns man väl? Jag minns att just TOY hade en tävling någon gång på 70-talet som min kusin deltog i och vann ett badlakan, oj, så avundsjuk jag var på detta badlakan.


Nu vid snart fullvuxen ålder kan jag nästan hålla med mamma, när människor tuggar så man tror att käkarna ska hoppa ur led så tycker jag inte att det ser speciellt intelligent ut. Förra veckan såg jag ett underhållningsprogram på TV 4 där en av de tävlande som uppnått mer än mogen ålder tuggade febrilt på sitt tuggummi och jag reagerade direkt och tyckte att det fördummade intrycket av denna kvinna. (Ni måste inte hålla med men så tycker jag)

Idag läser jag i tidningen om
tuggummi som ska göra en vacker, stark och smart och jag kan inte göra annat än tänka att den som går på detta måste väl ha en lägre IQ?!



Dessa tuggummi ska dessutom säljas på bland annat våra apotek vilket gör att jag genast tänker att detta med avregleringen får mig att känna mindre tillit till apoteket. Apoteket var för mig ett ställe där jag kunde gå in och inte behöva vara alltför vaksam över det jag handlade, den eran är över!!!

Om jag tuggar tuggummi?????? Näe, bara när jag ska flyga och det är inte så ofta....

Kommentarer
Postat av: Gun

Inte ser man direkt intelligent ut när man tuggar febrilt, nej. Och inte kan väl någon gå på det där..? Lika med rökning tycker jag. Det ser ganska IQ-befriat ut att stå med en cigarett i mungipan, hahaha, förlåt alla rökare!!! ;D

Postat av: Pia

Hahaha.. Ja, om man går på den reklamen.. då är man nog lite dum! :)



Jag ogillar också att Apoteket inte längre är att lita på.. Men ska jag fråga något, då går jag till Kronans droghandel och pratar med deras apotekare, de som är "gamla i gården" s a s!! :)



Jag tuggar tuggummi mera sällan numera, tuggade ofta efter jag rökt.. för att få bort smak o lukt!! :)

2011-06-22 @ 10:47:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: TT

Dessutom tycker jag man får mycket luft i magen och då ser man ännu fetare ut, haha.

2011-06-22 @ 11:13:00
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: swaxu

hejhej!!

gå in på min blogg, du lär inte ångra dig! :)

jag uppdaterar 7-8 ggr OM DAGEN, allt för att underhålla er läsare! :D

http://swaxu.blogg.se

ha de bra!

2011-06-22 @ 17:15:46
URL: http://swaxu.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Jag tuggar sällan tuggummi. Mest av den anledningen att så fort jag stoppar in ett så tuggar jag oerhört frenetiskt. Förutom att det ser puckat ut så får jag dessutom väldigt ont i käkarna ;-)

2011-06-22 @ 18:23:12
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Babs

Tuggar aldrig tuggummi nu för tiden.

Ha en fin Midsommar!

Kram

2011-06-24 @ 09:21:00
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback