Självfixerad!!!!

I torsdags när vi kom ut hit till Jansbo så hade någon återigen ägnat sig åt glaskrossning framför bron. Bara att böja på knäna och plocka upp glaskrosset så att inga kattassar blev sönderskurna. Vi har på väggen en spegel med en liten hylla på som vi brukar ha små ljuskoppar på, det är mysigt att tända dom på kvällen när mörkret faller på sensommaren. I år lär det inte bli så för dessa ljuskoppar har minskat drastiskt!

Den stora frågan har dock varit....vem är ligisten som gör detta mot oss??

Igår morse vaknade jag klockan halv fem av ett himla liv utanför dörren, jag insåg direkt att nu var det läge att ta galningen på bar gärning! Kajsa och jag studsade upp ur sängen medan Blivande yrade nåt om "Vem är det som kommer nu?" Väl ute vid köksfönstret så kunde jag vem det var....



En kråka med tydlig narcissistisk läggning. Han satt på den lilla hyllan under spegeln och beundrade sig men såg också nåt som inte tilltalade honom vilket gjorde att han var tvungen att hacka bort en bit från sin spegelbild!!! Resultatet av detta kan Ni ju själva räkna ut för när det gäller just den biten av intelligensen så vinner vi människor, sen finns det nog andra områden där kråkorna överträffar oss väldeliga!

Igår tog jag bort spegeln för att inte bli väckt också denna morgon, klockan sex är det någon som bankar ivrigt på vårt sovrumsfönster....gissa vem?

Jag har nu googlat för att försöka hitta ett sätt att hjälpa kråkan från sin självfixering och jag tror jag hittat ett bra tips....så om Ni kommer hit och ser att vi hängt upp blå band lite här och där på ett obegripligt sätt så vet nu varför!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

HAHAHA!!! Nå, inte skoj att få saker sönderslagna... men att det var en kråka, det tyckte jag ändå var lite skoj.. Det är nog bättre med en egenkär kråka som hackar sönder än en människa som gör sönder bara därför att...



Postat av: Cattis

cd skivor ska oxå fungera..

2011-06-18 @ 10:41:16
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilken rackare!

2011-06-18 @ 11:25:47
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Svorskan

Hahaha! Alternativt kan du tipsa kråkan om det att blogga? Det är rätt många som får sina narcisisstiska sidor tillfredställda på det sättet också. ;D (Du har en inställning på din sida som inte tillåter mig att använda min stavningskontroll i Firefox. Dumma sida! :D)

2011-06-18 @ 18:39:51
URL: http://svorskan.se
Postat av: Micke

Inte lätt med kråkor nä! :)

2011-06-19 @ 10:35:11
URL: http://kludd.se
Postat av: Ama de casa

Hahaha! Det var mig en egofixerad rackare :-)

2011-06-19 @ 17:43:34
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback