COOP Forum Västerås

Vi handlar nästan bara på COOP Forum i Västerås dels för att det ligger nära och behändigt men också för att vi trivs med personalen där men, vi väljer vilken färg de har på sina skjortor!!!! En av anledningarna ska jag berätta nu!

Den 29:e april köpte Blivande en växthusöppnare till vårt växthus. Den öppnar när det blir för varmt i växthuset och stänger när det blir för kallt, den har en inbyggd termometer i sig som känner av....mycket behändigt!



Den fungerade mycket bra i några veckor, men förra helgen så insåg vi att den fungerade inte som den borde och när vi började titta närmare på den så upptäckte vi att den läckt ut en massa olja med andra ord trasig!!! Vi började leta kvitto och blev snart varse att det försvunnit nånstans när vi städade, inte ens förpackningen fanns kvar! Vi tröstade oss med att vi ju köpt den på en affär där vi är väl igenkända och skulle knappast bli misstänkta för att ha snattat den och på COOP Forum i Västerås arbetar nog Sveriges trevligaste personal. Att man får varor som är felaktiga eller trasiga händer ju överallt och vi har alltid blivit bemötta på ett mycket trevligt sätt...utom på en avdelning, den med orange skjortor, byggavdelningen och det var ju där vi köpt den. Redan för fem år sen påtalade jag för en tidigare arbetskamrat till mig som då jobbade på COOP att på Bygg är de inte trevliga. Man får ofta känslan att man stör när man frågar om nåt. Jag fick då till svar att de har ingen rolig arbetssituation och att det var väl känt inom varuhuset. På alla COOP Forum i Sverige har det ju omdanats och man har gjort personalindragningar och tyvärr var det just från Bygg i Västerås som de trevligaste försvann och det har inte blivit bättre under de år som gått.

Nå, i torsdags tog jag den trasiga öppnaren och gick till kundtjänst och förklarade situationen och fick då ett mycket vänligt svar att jag skulle gå till Bygg och prata med dom. Hon skrev ut ett intyg att jag hade den med mig så det inte skulle bli några missförstånd. Väl framme letade jag en stund efter personal och hittade på två kvinnor som stod och packade ur en "bur" med varor, jag förklarade mitt ärende och fick en djup suck till svar...åh, det är ju K som kan svara på det och han gick just...kan Du vänta? Ähhh, ja. De tittade på varann och frågade ska Du eller jag ringa på honom eller kommer han kanske snart tillbaka?

Jag stod en stund och väntade medan de var mycket irriterade över att jag besvärade dom, efter ca tio minuter så kom den ena kvinnan tillbaka och sa mycket otrevligt och tjurigt att "Näe, Du har inget kvitto och då går det inte!" Ett besked jag var beredd på för jag kan förstå att jag måste ha kvitto men det finns olika sätt att framföra det på, inte behandla mig som nåt katten släpat in. Jag kände att jag blev irriterad i hela kroppen för trots allt hade de sålt en produkt som var felaktig, jag bad inte att få lämna tillbaka den!

"Men", sa hon sen, "Du kan ju kolla om de i information kan plocka fram kvittot....om Du nu vet när Du köpte den."

Jag gick tillbaka, irriterad men valde att inte lägga mer energi på att irritera mig över oviljan till service. I kundtjänst var de lika vänliga som alltid och tjejen jag pratat med från början började genast titta i sin dator dock visste jag ju inte vilken kassa Blivande varit i och inte exakt vilken summa kvittot varit på. "Gör så här" sa hon och gav mig ett telefonnummer att ringa och lämna uppgifterna när jag kollat upp dom.

Så gjorde jag och idag åkte jag ut för att ordna detta och av någon anledning hade inte uppgifterna nåt fram till rätt person men inga problem, dagens tjej fixade detta galant! Kort efter ankomst gick jag därifrån till Bygg med en kopia på kvittot och fick tag på en av dom som kanske borde ha blå skjorta istället för orange och han plockade genast fram en ny och gav mig. Dock avslutade han det hela med...."Jasså, de kunde plocka fram kvittot åt Dig?" (Den här killen var aldrig inblandad på torsdagen)

Av den sista kommentaren förstod jag att detta diskuterats personalen sins emellan, men jag log glatt och sa att den vänliga personalen i informationen fixat detta!!!!!

Hur kan det vara så stor skillnad på personal som jobbar under samma tak eller är det verkligen så att serviceandan sitter i färgen på skjorta???

Ett stort tack till alla underbara blåskjortor på COOP Forum i Västerås!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag är imponerad!



Jag hade ingen aning om att de kunde plocka fram kvitton i efterhand. Tur att ditt problem löste sig till slut.



Jag har precis samma öppnare som ni och den har funkat felfritt i 7 somrar nu. När det blir höst monterar jag ner den och sätter dit den vanliga stängningsanordningen.



Kram Ingrid

Postat av: Bettan

Vi har sådana oxå...men du...kom ihåg att ta bort dom vintertid... de håller längre om man gör så fick vi inf om..o i vintras var de kvar ...o gick sönder

2011-06-13 @ 19:26:12
Postat av: Bara Jag

Visar tydligt att vi blir som dem vi umgås med... De blå är säkert trevliga mot varandra också och trivs på jobbet - de orange trivs inte och den negativa attityden sprider sig även till de "glada"...

2011-06-14 @ 00:31:56
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Vevve

ja vilken skillnad det kan vara. Men som ovan skriver trivs inte arbetslaget ihop så drar det ju mycket negativt med sig. Dom kanske skulle "praktisera" hos blåskjortorna ;)

Ha det så gott

2011-06-15 @ 10:29:25
URL: http://vevve.com
Postat av: TT

För lääääänge sedan jobbade jag där och tyckte inte det var speciellt kul folk att jobba med... men som sagt... då var jag 17 år. :o)

En gång hittade jag 6000 pix och lämnade in... fick tillbaks 600 efter tre månader, resten behöll varuhuset. Sedan dess är det inte min butik.

2011-06-17 @ 11:20:57
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback