Campingminnen och förberedelser

Nedräkningen har börjat och vi är fyllda av förväntan båda två :love:

Idag ska vi packa det sista som finns härute i torpet sen bär det av mot staden för att tvätta och packa resten där. Det är mycket som ska kommas ihåg såsom kamera, dator, mobil...ja, och så lite kläder förstås ;)

Tältet satte vi upp på prov igår för att inte se ut som kompletta idioter på måndagkväll på Rügen ;) Det luktar speciellt om tält och väcker barndomsminnen. Vi åkte alltid på bilsemester i Sverige när jag var liten och jag minns när min lillebror var liten så ställde mamma och pappa hans spjälsäng på biltaket och packade tält och annat smått och gott i den!! Nåt annat år var det bara packning på taket och en presenning med en bläckfisk som höll allt på plats!


Det finns vissa delar av dessa semestrar som jag gärna förtränger men de goda minnena är många och framförallt kan jag nog tacka dessa semestrar för min goda kännedom om svensk geografi!



Luftmadrassen är uppblåst och madrassen håller men inte kuddelen men det gör inget, vi åker till IKEA och köper varsin niokronorskudde som vi kan lämna kvar ifall vi behöver utrymmet :P

Vi ska kolla stormköket också....kan vara bra att kunna koka en kopp kaffe på vägen!!!

Kan inte låta bli att återvända till forna tiders tältsemestrar....har Ni själva gjort såna??? Ett annat minne som dyker upp är den lilla gasollampan som skulle lysa upp tältet på kvällarna (det känns som att det alltid var mörkt på kvällarna) i den gasollampan var det en strumpa och den fick på inga villkor gå sönder.....jag hör fortfarande mamma och pappa säga...Akta strumpan!!!!!



Så småningom skaffade mamma och pappa en husvagn, en Adria 380 men jag tror att våra vackra blå träningsoveraller hängde med till den ;) Jag tror jag måste gå igenom alla foton i lådan hemma och se om jag kan hitta några bilder att scanna in :D

 Bilden är lånad.


Kommentarer
Postat av: ingmarie

Vi har en likadan husvagn som vi efter sommaren ska sälja för att köpa en nyare...ha en underbar semester vännen

2011-07-16 @ 09:57:43
Postat av: Raven

Nog har man varit på tältsemestrar alltid :)

Mina föräldrar köpte också en husvagn sen, en Sting 500. Bra mycket bättre än tältet vi hade. Minns det fortfarande, det var orange med blått tak :)

Hoppas att ni får en trevlig semester.

2011-07-16 @ 10:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback