Den som vakar i mörkret



av Helene Tursten.

Varning för sträckläsning skulle jag vilja säga här!!!

Irene Huss är på hugget även i den här boken även om det gått något år sedan sist och familjesituationen har ändrats genom att döttrarna har flyttat hemifrån och mer är på G.

Jag är glad att jag låg i solstolen och läste den här boken och jag visste att Blivande fanns någonstans i närheten för den är ganska kuslig. Fantasin triggas rätt gott ;)

Även i denna bok gissade jag ganska tidigt vem som var mördaren men jag var aldrig riktigt säker så det kändes inte så snöpligt som det kanske gjorde i Jungstedts bok.

Jag gillar Turstens sätt att skriva och det märks att hon är gift med en polis som kan ge henne de rätta detaljerna i polisyrket, det känns aldrig som att hon fabulerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback