Grattis Kristian!

Idag den nittonde januari är det 24 år sen jag födde min första son som fick namnet Kristian efter sin farfar och Gabriel efter sin mammas morfar. Under alla år har han kallats för Kricke och gör så fortfarande!

När han föddes var han en liten, liten skrutt....46 cm och 2330 gram och fick ligga på prematuren i några dagar extra medan jag fick åka hem och sedan åka skytteltrafik tills jag och hans pappa fick ta vår efterlängtade son med oss hem.

När han var ett och ett halvt år lämnade vi staden bakom oss och flyttade ut på landet ett par mil öster om Västerås där sonen fick en massa lekkamrater i varierande åldrar.



Den här bilden är tagen när alla killarna i byn leker nån form av lek som jag inte minns vad de kallade. Jag tror att Kricke vid det här tillfället är ungefär fem år och de äldsta sju år äldre. Det var rätt häftigt när det ringde på dörren och utanför står en tolvåring och frågar om min femåring kunde få komma ut och leka ;)

Den killen hette och heter fortfarande Douglas vilket var svårt för Kricke att säga när han var riktigt liten och de gick vid samma dagmamma...så han brukade kalla honom för Grogglas....fungerade det också :D

Att leka tycker Gammelsonen fortfarande om....



Här är en bild av rockkungen midsommaren 2008!

Ett jättegrattis från Din stolta mamma...jag hoppas Du vill ha en förstoring av båda bilderna i födelsedagspresent!!
Förhoppningsvis får Du en bra dag i Din lastbil där Du inte behöver stå i kö alltför länge i Göteborgs hamn :love:

Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Ett STORT G R A T T I S från mig också till finsonen :-D

Postat av: Gun

Grattis till stilige sonen. 24 år, mitt emellan mina två söner som blir 22 och 26 i år.:)

2011-01-19 @ 09:35:34
URL: http://gunsgalleri.blogg.se/
Postat av: Ellis

Grattis till sonen!! :D:D:D



Vad söt han var som 5 åring! :D Kul att de stora pojkarna ville leka fast han gjorde om deras namn! :D

2011-01-19 @ 15:03:20
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ellis

sv: HAHAHA men joooooooooooo! Men 5 åringar är söta på ett HELT annat bedårande sätt. Sådant där sätt då man bara vill mosa kinderna o pussa en massa på! :D

2011-01-19 @ 15:14:22
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

GRATTIS till Kristian! :-)

2011-01-19 @ 20:10:22
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback