Svartvintern



av Marianne Cederwall.

På framsidan av den här boken nämns ordet myspysdeckare och de är nog ett ord som beskriver den här boken riktigt bra.

Hennes första bok läste jag i oktober 2009 men har tydligen av nån anledning hoppat över att skriva nåt om den. Konstigt eftersom den utspelar sig på Gotland och jag minns att jag hade väldigt roligt medan jag läste den. Lite bekymmersamt ibland då hon emellanåt skriver på dialekt och gör det så bra så jag fick svårt att växla mellan dialekterna ;)

Den här gången är hon långt upp i norra Sverige även om huvudpersonerna är desamma, men det blir inga problem med dialekterna eftersom jag inte behärskar någon av dom...vare sig norrländska eller
Meänkieli...det blir liksom mer flyt i läsningen!

I förra boken handlade det om hämnd skulle jag vilja säga och hur man kan använda affirmationer till både det ena och det andra. Svartkonster och annan magi....

Denna bok följer samma spår men inte lika intensivt, här handlar det mer om tolerans mot olika människor oavsett sexuell läggning och om gamla synder. Kort sagt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback