Svärmaren



av Anna Bovaller.

Svärmaren är den andra boken om juristen Petra Wester och den förra hette
Svinajakten och den läste jag i augusti.

De kallas för pusseldeckare och det betyder väl att man får en bit här och bit där för att sen knyta ihop säcken på slutet och ibland kan jag känna att det blir lite för många bitar att hålla ordning på men därmed inte sagt att boken inte är bra för det är den.

Det är många känslor inblandade men kanske tycker jag att det vore bättre att fördjupa sig i några av dom istället för att hasta förbi dom för det är allvarliga och viktiga ämnen såsom våldtäkt och anorexi t.ex.

Men...om man nu struntar i att reflektera över såna saker så är det många timmars härlig läsning och i min sjuksoffa är den perfekt och jag hoppas att del tre som är på gång under kommande höst ska passa bra att läsa utan att vara sjuk!

Kommentarer
Postat av: Karin

De där böckerna hade jag inte ens hört talats om.

Nu fick jag lästips igen. :) (Eller lyssna-tips kanske jag ska säga, som är så lat att jag inte läser själv längre... ;))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback