Sorg och glädje!

Glädje och sorg hanterar vi ju så olika, i min familj skrattar vi gärna åt det mesta...eller vi hanterar mycket genom att skratta. Jo, vi gråter också...

För nån månad sedan läste eller hörde jag någon säga (har ingen aning om vem) Jag har känt riktig sorg därför skrattar jag och det uttrycket har stannat i mig för precis så känner jag. Bara för att jag skrattar betyder inte det att jag är respektlös men det är sällan situationer blir bättre för att jag gråter. Sorg bär jag i mig och delar med mina absolut närmaste, skrattet delar jag med alla som vill dela det med mig och jag skrattar ofta och gärna!!!!

I all oro för Dotra så skrattade vi också även om det blev ett mer nervöst skratt, vid något tillfälle var det nära tårarna men av någon anledning tar tårar mer energi.

Men jag tänkte bjuda på en typisk Kajsalisa-familj-historia ;)

Igår kom Ungsonen och Svärdotra ut på kvällen för att få lite mat och Dotra fick lite ungdomligare sällskap!
(Vi har ju valt att "isolera" henne i torpet tills i morgon då vi måste få en tid till doktorn)

När vi ätit satt vi och småpratade, Dotra hade givetvis en del att berätta om sin resa och Ungsonen och Svärdotra var väl intresserade av att höra hur det varit och vad som hänt. Hon berättar att hon gjort en
datortomografi och jag  kan inte låta bli att inflika,

- Jo, Du Ungsonen, Dotra har bevis på att hon har en hjärna!!!

- Tsss....det tror jag inte, säger Ungsonen.

- Jo, säger Dotra, vänta ska jag gå in och hämta min hjärna!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Pia

ASG!!!! Det är inte alla som faktiskt kan BEVISA att hon/han har en hjärna!! :)



Mellan skratt och gråt är det inte långt.. jag kan skratta så jag gråter.. och jag är en sådan som har lätt till tårarna när jag blir rörd, oavsett om det är för något lyckligt eller sorgligt..

Just nu, innan Carro åker, har jag nerverna utanpå kroppen och tål INGENTING!!! ;)

Postat av: Svorskan

Hahahaha! Rent fysisk är den nog där, men om den är i aktivitet är frågan. ;)



Jag brukar säga att för att riktigt känna av topparna, så måste man ha dalgångarna. Då kan man trösta sig med det när man är nere (när det går).

2011-08-07 @ 19:53:49
URL: http://svorskan.se
Postat av: krulli

Jag använder också skratter/humorn i svåra situationer. När jag blir ledsen och rädd, eller nervös eller bara obehaglig så kan jag skämta om det mesta, bara för att släppa lös lite spänning!



SVAR: Skratt nej inga pengar tillbaks men gårdagens biljett gäller tydligen ikväll igen. Allt för att kompensera.

2011-08-07 @ 20:21:13
URL: http://krulli.se
Postat av: Babs

Det är väldigt nära mellan skratt och gråt men oj så pinsamt det kan bli när man skrattar på fel tidpunkt.

Kram

2011-08-09 @ 10:26:29
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Gun

Jag kan skratta när det är jobbigt (beror på vad det gäller) och gråta när jag är glad. Man ska ju gråta av sig sägs det, men jag blir mest trött, slut och energilös av att gråta, så jag försöker hålla humöret uppe istället.

2011-08-09 @ 13:52:25
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback