Tallbackens vandrarhem, Norrköping

Det är tur att mitt verkliga liv inte är så händelsefattigt som blogglivet för då skulle jag väl gå under av tristess!!

I torsdags åkte vi till torpet eftersom Blivande körde en kortvecka och då fick vi efterlängtat besök av en god vän som jag/vi inte träffat på över ett år det blev en trevlig kväll där det som sas och hände är en typiskt Jansbokväll...det som händer i Jansbo det stannar i Jansbo ;)

På fredagen så passade vi på att sitta och läsa i solen på förmiddagen och sen på eftermiddagen tog vi svampkorgen och tog oss en promenad i skogen, vi gick inte hem lottlösa :D

Lördagmorgon packade vi ihop och tog katterna och drog till staden där vi duschade och piffade till oss och sedan satte vi oss i bilen och drog mot Svärtinge Skogshotell för att delta i en födelsedagsmiddag. Väl framme visade det sig att Skogshotellet blivit dubbelbokat men den mycket vänliga portiern hade bokat om oss till
Tallbackens Vandrarhem som var en mycket positiv upplevelse. Ett alldeles fantastiskt vandrarhem till ett mycket bra pris!! Är Ni i Norrköpingstrakten och behöver bo någonstans så rekommenderas detta verkligen!!

Ja, Ni förstår väl att Svärtinge Skogshotell är ett litet privat ställe som inte finns riktigt på riktigt ;) Men Tallbacken det finns på riktigt!!!

Vi hade en härlig kväll i Östergötland och ser redan fram emot nästa år ;)

Igår morse när vi vaknade så packade vi ihop våra saker...eller ja, lakan och sånt som Skogshotellet skickat med förstås...och så gick vi mot frukostbuffén som serverades i samma lusthus som födelsedagsmiddagen serverats i kvällen innan. Det är bara två kilometer (jag har mätt på Eniro) men jädrar anåda vilken backe det inleds med. Mitt i backen stod Blivande och jag och bara flämtande konstaterande att även Stenmark skulle nog ha upplevt backen som en utmaning!!!

Nå, när vi väl kom fram så hade pulsen lugnat sig men då blev vi utskällda....ja, ja...sånt är livet!!! Men...blir man utskälld av såna här sötnosar så kan man ta det;)



Så småningom satte vi oss i bilen och åkte tillbaka till Västerås och hur härligt det än är att åka bort och umgås med människor man älskar så är det så skönt att komma hem igen!!!!!

Ja, just ja....den där backen fick mig att förstå att nu är det dags att börja röra på fläsket så gissa vem som varit ute och gått 2 km idag också...minus backen förstås för såna har vi inte i Västerås ;) Nu ska det bli spännande att se hur kroppen reagerar...håll tummar och tår för att den gillar det och inte går i baklås :D

Kommentarer
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Hej, nu har jag startat en ny tävling i bloggen där man kan vinna en valfri vara från erikasgarderob.se, kika gärna in o var med :D

Postat av: Husfrun

Självklart håller jag tummarna för det!

Kram.

2011-08-15 @ 14:26:36
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: soffie

va mysigt ni haft det och så härligt at komma ut i skogen,¨bra med tips om vandrarhem ,skulle det funka att bo där med min 6åring?må gott

2011-08-15 @ 22:09:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

tack för ditt svar,ska notera det för vi ska ev. åka till Kolmården i höst,må gott

2011-08-16 @ 22:02:08
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback