Språksvårigheter

Regn och åska väckte mig i morse och det var inte utan att jag tyckte det var rätt skönt att vakna i stan då!!! Nu blev det inte så mycket av åskan men regnet blev det desto mer av, nu hoppas vi att det kommit en del i torpet också så vi kan få fylla svampkorgen på fredag! I söndags regnade det ju en del men tyvärr kom det inte så mycket i torpet som det gjorde i stan, nio millimeter är inte mycket och sammantaget denna sommar har det nog inte kommit mer än max 60 mm sen i maj...så det är torrt!!!

Idag blev det en tur på stan med Bästa Vännen, det var längesen vi sågs, så längesen att vi inte riktigt pratade samma språk vilket gjorde att det blev en del märkliga missförstånd men kul hade vi och säkert en del som såg oss också. Tyvärr gjorde vi nog ett mindre gott intryck på Bästa Vännens dotters arbetsplats ;) Hoppas det inte påverkar hennes framtida löneförhandlingar :P

Det var ju rea på stan, halva priset på reapriset!!! Nu skulle det handlas var min tanke...jag kom hem med ett kvitto på en inhandlad sallad och ett betalt parkeringskvitto! Men Bästa Vännen handlade minsann....

Ja, jag fick ju nöjet att sen handla lite mat så jag får väl vara nöjd med det!!!!

Börjar bli riktigt less på att gå hemma så det är tur att vi har roliga saker att se fram emot i helgen....nu ska det partajas igen! Platsen för festen är på Svärtinge Skogshotell och det ska Ni veta går inte av för hackor!! Bäst av allt är att de har LCHF-meny ;)

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag börjar också bli lite uttråkad av att gå hemma. Det blir väl så när alla andra börjar jobba.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback