Kajsas jobbiga lördag!

Igår på förmiddagen så hjälptes Blivande och jag åt att tillreda maten vi skulle bjuda våra gäster på...den smakade mycket bra tyckte alla...eller sa dom i alla fall!!!

Vi räfsade en stor del av trädgården men njöt av solskenet minst lika mycket. Det blåste igår men inte alls så mycket som jag förstod att det gjorde på andra ställen så det blev en fantastisk dag!!

Men frågar någon Kajsa så håller hon inte med. Medan vi satt och fikade kom det en kvinna promenerande på åkern med en hund, när hon fick syn på oss så drog hon sig in i skogen vilket jag uppskattade eftersom hunden var lös. Kajsa gillar ju inte andra djur, Lisa får bo hos henne på nåder, och hon drar sig heller inte för att anfalla om det passar henne! Det gick en liten stund och sedan kommer kvinnan in på gården med hunden, fortfarande lös. Hon presenterar sig som vår nya granne (det är sannerligen omsättning i granntorpet som ligger några hundra meter bort från oss) och jag hälsar men fortsätter raskt med att tala om att vi har en ilsken katt vilket inte verkar bekomma henne.

Hunden springer omkring överallt på tomten och jag ser hur Kajsa har totalkoll på hunden och så småninghom hamnar de nästan nos mot nos och Kajsa väljer det oanade....hon klättrar upp i ett träd, högt upp!! Så småningom tar Nya Grannen hunden och går hem och jag får en liten orolig känsla i magen...när kommer hunden tillbaka

Efter fyra timmar lyckas Gammelsonen och jag övertyga Kajsa om att det vore bra om hon kom ner. De först två timmarna var hon som blockerad, gick inte att få kontakt med henne. Ungefär en kvart efter att Kajsa kommit ner så kommer hunden igen....ensam!!! Som tur var hade Kajsa precis gått in för att äta men hon både hörde och såg att den var tillbaka. Gammelsonen fick iväg hunden hem och Kajsa fick vara kvar inne resten av kvällen eftersom det sen kom en hund som var bjuden men en mycket lugnare sådan!!!

Grannen var mycket trevlig och hunden likaså men jag hoppas att den tio månder gamla rottweilerns matte förstår att hon måste hålla hunden kopplad, inte bara för Kajsas skull utan också för att det går en ganska trafikerad väg ganska nära.

Nu vet Ni hur Kajsa hade det igår, idag är hon ute igen och hennes matte ska straxt gå ut och jobba i trädgården!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Stackars Kajsa vilken chock hon måste ha fått!



Vi får verkligen hoppas att grannen kopplar hunden i fortsättningen, annars har jag en känsla av att grannsämjan kommer att knaka i fogarna ;)



Ha en skön söndag!

Postat av: Bara Jag

Lösa hundar är ok så länge matte/husse har totalkoll i alla fall. Annars är okopplade hundar inte trevligt!

2011-04-10 @ 17:29:44
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Ama de casa

Oj! Det verkar som hon kan få det lite jobbigt framöver. Fortsätter han komma så måste ni ju säga till...

2011-04-10 @ 18:38:33
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Babs

Stackars lilla gumman, vi har en liten papiljon på granntomten och när hon kommer lös så sätter hon jagen efter våra katter, ibland önskar jag att de skulle anfalla henne i stället för att fly. Hoppas verkligen att din granne fattar att hon ska ha hunden kopplad.

Kram

2011-04-11 @ 08:17:20
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg/
Postat av: Vevve

Jag har ju två hundar men det innebär ju inte att jag vill ha in andras hundar på min tomt. Vilket har förekommit här också. Fortsätter den komma får ni ju prata med ägaren. Min bruna litar jag inte på så han sitter fast i 10m lina då han är på tomten, för säkerhetsskull.

Ha de så gott

2011-04-11 @ 12:18:54
URL: http://vevve.com
Postat av: Afrodite

Vilket drama! =) Gillar oxå hundar bäst då de är kopplade dock.

Kramelikram

2011-04-12 @ 08:38:25
URL: http://afrodite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback