Idag är det mycket att stå i!!!

Att vara ledig en fredag gör att det verkligen känns som att man får en extradag. Ja, jag ska förklara vad jag menar...idag har Ni alla lördag men för mig känns det som söndag och när jag då hör Anders Eldemars ljuva stämma i radion så inser jag...Näe, det är lördag idag!!! Alltså en dag extra!!!

Det blev inga penséer i grillen igår och det var tur för jag iddes inte skruva ihop nya grillen...många skruvar var det...så när Ungsonen och Svärdotra kom ut igår kväll med gips och allt så fick den gamla grillen göra en sista tjänstgöring!! Men idag ska jag plantera penséerna...vi får se var...bild kommer mot kvällningen :D

Igår städade jag växthuset för det var enda stället man inte blåste bort på och idag ska det sås lite här och var. Upptäckte att kryddväxter som absolut inte ska övervintra här faktiskt hade gjort det så nu ska de planteras på bättre ställe...jag ska helt enkelt anlägga en liten köksträdgård för det ska också planteras jordärtskockor idag....mums!!!

Jag lovade bilder från Vallby....


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Jag har inget torp, mitt köksfönster får duga att ha örter i. Men det är rätt trevligt det med, att bara klippa av lite nu och då när man gör mat. Grilla är SOMMAR! Var härligt!

Postat av: Pia

Härliga bilder.. Någon gång ska jag hälsa på i ditt torp, så det så! :)

Sv: Ena dottern gillade också Moldavien och deras "huvudsaker"!!! Men jag fick ju höra vinnarlåten och.. sjöng inte tjejen för jädra falskt?? Eller var det bara för att hon var så rörd och glad över att ha vunnit??

2011-05-15 @ 10:58:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback