Friskhetstecken

Det är härligt att märka hur man mår bättre och bättre för varje månad som går med arbete.

När jag gick in i väggen 2003 så hade jag jobbat på det länge, naturligtvis utan att veta om det för vi "duktiga" flickor förstår inte sånt utan vi tror bara att vi är lata som inte orkar lika mycket längre. Vi skrubbar oss såriga under många år innan vi rasar samman. Akut för min del blev det egentligen redan den dagen jag träffade Blivande första gången och lade till i rätt hamn. Många kanske tycker att det är märkligt att det är när man mår bra som man rasar ihop men det är ofta precis så det är. För min del vågade jag äntligen slappna av och våga känna efter hur jag mådde. Jag känner nu när jag skriver detta, att dessa år måste ha varit jättetuffa även för min själs älskade och tänk att han fortfarande står ut med mig....han är verkligen värd sin vikt i guld! (och det blir en del)

2002 kom den allra första rejäla signalen när jag hämtade biljetterna till Göteborgs filmfestival och Guldbaggegalan, jag ville inte åka och hela kroppen skrek men jag lyssnade inte. Jag blev sjuk veckan innan och avbokade filmfestivalen men bestämde att försöka ta mig på Guldbaggegalan och jag kunde inte komma fort nog därifrån när den var slut. Senare samma år åkte jag till Malmö på Filmfestival, samma sak hände där....jag fick boka om och åka hem. Till slut var det så illa så jag inte ens kunde åka ensam och hälsa på Moster utan att ångesten intog mig.

2003 var det totalkört och jag åkte knappt utanför stadsgränsen ensam, däremot i stan utmanade jag mig själv hela tiden för jag ville inte att Mr. Ångest skulle styra hela min tillvaro. Jag åkte och handlade på MAXI ensam men det var besvärligt, jag fick ofta leta reda på hörn i butiken där jag kunde ta mig igenom panikångesten i "lugn och ro".

I torsdags åkte jag med jobbet på konferens med Vikinglinjens Cinderella och jag insåg att jag är fri.....fri att göra saker på egen hand. Jag har vid ett par tillfällen varit hos Moster ensam men det har inte varit utan besvär men nu....nu!!! Bojorna och fångtröjan är som bortblåsta och Ni kan nog inte ana vilken befrielse detta är!!

Kanske kommer jag att kunna göra resan till Gotland i år för det är tröjan och bojan som hindrat mig i mångt och mycket! Nå, tiden får utvisa men det går åt rätt och det är fantastiskt!!

Nu ska jag ta mig en promenad bland Er alla för att se vad Ni gör ;)

Kommentarer
Postat av: TT

Stort grattis till dej!!

Postat av: Pia

Vilket underbart inlägg att få läsa!! Härligt att se att du är "ute på andra sidan" liksom.. Kram!!

2011-04-02 @ 15:30:04
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Diana

Klart det tar tid att repa sig, ångest är ju grejer som man byggt upp under många år. Skönt att höra att du är bättre idag!



Sv: Smuggel från Åland?! Är det billigare där eller?

2011-04-02 @ 20:26:47
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Helen

Så härligt att läsa, positiviteten skiner igenom! Gött!

Tråkigt med din mamma, 65 är ingen ålder alls, jättefint skrivet och det är väl så vi måste förhålla oss tid de som finns i våra minnen. Det är snart 2 år sedan lillasyrran somnade in.....



Roligt att se dig igen! Det har varit lika här efter att jag kom på fötter igen, blogglusten krävde time out en stund och nu går det på halvfart. Har inte bestämt om jag ska fortsätta eller ej, men erkänner att det var härligt att ha Er andra när man satt fast med foten i högläge!



Tack!

Kramar



2011-04-02 @ 21:00:12
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecaymn
Postat av: Svorskan

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har vissa saker som hänger kvar, men numera är det mest för att jag la till mig vanor för att "spara energi" och nu har jag lite svårt för att ta bort de igen. Jag är rädd för att få för många vänner, jag är rädd för känslan av att jag är "förpliktigad" att hålla kontakt etc. Helt i onödan numera, men rädslan för att inte orka med lurar i hörnen.



Hoppas du får en underbar söndag!

2011-04-03 @ 08:23:08
URL: http://svorskan.se
Postat av: Helen

En go och fin söndag önskas!



Kram

2011-04-03 @ 11:35:10
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecaymn
Postat av: Ama de casa

Så skönt att höra att du är fri nu!

Grattis till dig - och även till blivande :-)

2011-04-03 @ 14:48:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Trebarnsmamman

Åhhhh vad härligt att läsa!!!!! Jo, jag anar vad du känner och hur jobbigt och begränsande det varit. Jag har ju stått bredvid maken i liknande och att bli frisk är inte att återerövra världen utan att kunna återerövra världen!

Du har gjort en lång resa och tänk att du närmar dig resans mål...även om du säkert som maken aldrig kommer bli lika stark och osårbar som förr.

Kram och sköt om dig, och du...jag håller tummarna för Gotlandsresan!!!!!!

2011-04-04 @ 15:05:09
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Micke

Härligt läsa det är så bra där nu! Hoppas den blir av då, Gotlandsresan.

2011-04-05 @ 06:01:28
URL: http://kludd.se
Postat av: Helene

Fin blogg du har !!

Och ett intressant ämne du skriver om...

Känner igen mig "lite" i det du skriver.

Ha en fin tisdag.

Kram Helene.

2011-04-05 @ 10:32:10
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback