Nektar



av Lily Prior.

En av de märkligaste böcker jag läst...näst efter Candide av Voltaire och faktum är att jag hela tiden hade Candide i bakhuvudet när jag läste denna bok.

När jag först öppnade boken och såg den tresidiga listan på personer som skulle figurera i boken tänkte jag slå igen den igen...jisses!

Den utspelas i 1800-talets Syditalien och Neapel och miljöerna är väl beskrivna. Men när den sen tar fart så handlar boken om en albinokvinna som har en alldeles speciell doft som fångar alla mäns uppmärksamhet. Hon är på intet vis vacker men denna doft....sen tar boken fart i värsta tantsnuskstil och jag är färdig att lägga ifrån mig den med en suck. Något får mig dock att fortsätta förbi alla skrumpna snoppar och sen fastnade jag.

Hon fångar varenda man och ligger givetvis med dom (hur hon orkar framgår inte) men gifter sig med biodlaren och sen är historian i full gång.

Detta är en bok som verkligen skulle passa i en bokcirkel för när jag läst den färdigt känner jag verkligen hur jag skulle vilja diskutera det jag läst med någon.

Jag kommer definitivt att försöka läsa mer av denna författare!!

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Det var för mig, en ny författare och bok! Jag blev lässugen ;) Får kolla in den, tack!

Postat av: Fina Frun

Ja, vi är nog få som fortfarande har telefon med sladd ;)

Men eftersom barnen utsätts för så mycket strålning ändå, via mobiler och annat, så tyckte jag det var viktigt att ha en vanlig telefon hemma, som de måste anv. när de pratar länge med kompisarna.

2010-09-29 @ 15:20:52
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/
Postat av: Krönikören

Tre sidor persongalleri, tantsnusk och skrumpna snoppar... Hmmm, får nog fundera lite på det där.

2010-09-29 @ 16:03:51
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback