Lördag på stan!

Lovade ju igår att Ni skulle få lite av mina bilder från stan men allra först så måste jag visa en bild som Gammelsonen tvingade mig att ta förra lördagen i torpet. Han och Blivande tyckte att det var jättekul medan jag bara ser två sammanvuxna tomater och en djungelgurka som ser ut som en gubbe....



Nå, igår så promenerade vi ner på stan för att titta på vår nya galleria vid namn Igor. Det kan låta som ett knepigt namn på en galleria men om man är "gammal" västeråsare så är det ganska självklart och framför allt roligt att det heter just Igor. Kvarteret heter nämligen Igor och förr var det varuhuset Domus som huserade i byggnaden och i botten låg det just en Domusrestaurang som hette Igor.

Byggnaden är ett av Västerås gråaste monument men nånstans så börjar jag se en charm i det också!



Jag gillar loggan helskarpt även om det i den här vinkeln inte alls är lika tydligt att det står Igor.

Hur som så var det så himla mycket folk så vi blev alldeles förvirrade och som de folkskygga varelser vi blivit så drog vi genast vidare till ett undanskymt hörn i staden...

 ...till Brogården som är ett av stans mysigaste små kafeer med gott kaffe och gott att äta till. Här ska det verkligen  ges ett plus till innehaverskan då det alltid ingår dryck i det Du vill äta, kaffe, te eller läsk. Vi tog smörgåsen ovan och ett jordgubbswienerbröd samt en kaffe och en Trocadero och det kostade oss 105 kronor. Det tycker jag är helt okej!!! (Smörgåsen räckte till oss båda för övrigt)

Sen påbörjade vi färden hemåt och då var vi tvungna att gå genom city igen. Då plötsligt kom jag på vad det var jag tänkt göra under lång tid. Jag vet inte hur det är med Er som läser hur långt Ni har kommit i det åldriga förfallet men jag har ett problem....jag ser inte lika bra på nära håll längre utan glasögon vilket innebär att plocka ögonbryn är en omöjlighet! Nu är det kanske inte nåt livsviktigt men eftersom jag ärvt min pappas vildvuxna 3 cm-långa ögonbrynsstrån så känns det rätt skönt att ibland plocka lite så man ser var man går ;) För nåt år sen gick det upp för  mig att det finns folk som plockar ögonbryn mot betalning och nu var det dags för mig!!

Vi gick till Face och där satte de mig i skyltfönstret och så plockade de mina ögonbryn....så här såg det ut!



Sen gick vi hem och tog fram kniven!!!

Ja, alltså vi åt tacos igår kväll och klockan tio ramlade jag i säng och sen sov jag tio timmar så idag borde jag vara ganska pigg!!! Nu ska jag fixa till det sista i vårt sovrum och sen ska Ni alla få följa med mig dit!!!!

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Jag har samma problem, det finns speglar som förstorar och de duger när man skall plocka. Sen finns läsglasögon som är smala och utan infattning runt om, de fungerar också. Ha en underbar söndag! (Kråkan gillade bilden :D)

Postat av: Diana

Jag ser en gubbe med väldigt stor näsa! ;)



Sv: Jag jobbar natt, så när jag publicerade plåsterinlägget hade jag inte sovit alls. Hehe

2010-09-26 @ 14:25:01
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Vilken härlig dag med avslutande fika och fix! Snygga bilder! ;)

Lät både lite spännande och samtidigt lite farligt att vi ska få följa med in i sovrummet! ;)

2010-09-26 @ 15:15:42
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Sitter och guppar av skratt i soffan ... en sån stoooor "näsa" har jag aldrig sett förut ;-D

2010-09-26 @ 19:30:50
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Stattinskan

Sitter och guppar av skratt i soffan ... en sån stoooor "näsa" har jag aldrig sett förut ;-D

2010-09-26 @ 19:31:03
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Ellis

Hahahahahahaha gubbe? ja tycker de ser ut som annat, dock en liten sådan hahaha

2010-09-26 @ 23:21:47
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Karin

Ha, ha ! - Undrar om det är en gubbe du ser jag... ;)

Ni verkar ha haft en trevlig dag på stan.

Den där mackan ser verkligen mumsig ut !

2010-09-27 @ 19:03:41
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback