Jag undrar om jag uttryckte mig klumpigt!!

Vad jag menar i förra inlägget är att det finns absolut inte det minsta förnedrande i programmet Biggest looser...tvärtom tycker jag att de verkligen åskådliggör problemen som drabbar den överviktige och hur svårt det är att komma igång att träna....och hur lätt det är att hamna i överviktens grepp!!!

Förnedringen och skammen är min...att jag sitter där med min äppelpaj och pöser medan de sliter...jag borde ta tag i mina problem...

Så...nu kan väl ingen missförstå!!

Förnedringsteve för mig är när man gör bort människor med flit, när man klipper och klistrar så att människor säger och gör nåt annat än de verkligen gjorde. Nu tror jag mig märka att den typen av teve alltmer försvinner  men visst existerar fortfarande dessa program...men i vår teve får de inte nån uppmärksamhet!

Några av dessa program kan jag tycka är; Ensam mamma söker, Bonde söker fru, Ullared m.fl. där man på nåt vis försöker förlöjliga människor och som jag sa...de programmen visas inte på vår teve! Biggest looser däremot tror jag kan ge människor som både mig och andra överviktiga en viss tro på sig själv...att våga!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Nope. Jag tycker i alla fall inte att Du uttryckte Dig klumpigt!Dock uppfattade jag just det Du beskriver här över.. Din egen känsla av det hela..



STOR kram till Dig

Postat av: Diana

Jag hängde med i ditt tänk i alla fall. Nu har jag inte sett programmet så jag vet inte om de lägger upp det hela på ett snyggt sätt eller om det är "förnedring" över det hela. Har sett yttepytte lite av den amerikanska varianten och där har jag tyckt det varit helt ok (förutom att de får så jäkla små tajta kläder att ha på sig).

2010-09-07 @ 18:27:41
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Jag tycker att det finns många program där man bara tar fram människor som framstår som löjeväckande .. fast med det vill jag inte säga att de faktiskt är det. Många program är vinklade så att man förlöjligar, klipper ihop och trampar på människor. Däremot kan jag inte förstå att dessa människor godkänner att det sänds. För de kan ite sända det utan deras medgivande ...

2010-09-07 @ 18:53:56
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Freedomtravel

Om Biggest Looser görs på ett bra sätt kan jag hålla med (har inte sett det). Men tycker att det finns mycket tråkiga program som bara går ut på att förnedra människor. En del 20-åringar fattar ju inte heller riktigt vad det innebär när man gör vad som helst på TV (Tänk "Kungarna i Tylösand)och det sedan finns i mediarymden för all evighet. Hur kul är det 10 år senare när man vill söka ett bra jobb eller inleda en seriös relation??

2010-09-07 @ 20:22:14
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Svorskan

Jag tycker faktisk att vem som kan vara med i vilket som helst program utan att det gör något. För vissa blir det positivt, ta till ex Carolina Gynning, vart hade hon varit i dag utan BB? Sen blir det negativt för andra, men så är det med allt. Men jag är som dig, jag hade inte fixat att vara med där själv.

2010-09-07 @ 20:37:04
URL: http://svorskan.se
Postat av: Heidi

Jag förstod vad du menade i förra inlägget, tyckte att du uttryckte dig tydligt! Sen måste jag säga att jag gillar Ullared o tycker inte riktigt att det är förnedringstv..fast nu missade jag ju det första avsnittet av de nya programmen. Jag tycker att det är gjort med lite glimten i ögat o en kärleksfull känsla.

2010-09-07 @ 22:06:57
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Jag förstod när jag läste inlägget. Håller med helt o hållet om vad som är förnedringstv.Är själv glad över att jag inte är med i nåt varken biggest loosers eller nåt annat;)

2010-09-07 @ 23:06:43
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag tycker programmen är helt ok och roas av att titta på vissa av dem. Det är vuxna människor som deltar och de måste vara medvetna om att det kan vinklas till deras nackdel.

Jag är helt såld på Biggest looser redan, efter ett avsnitt. Deltagarna verkar helt underbara.

2010-09-08 @ 18:38:44
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback