Förnedringsteve...

...fick för mig en helt ny innebörd igår kväll!

Igår kväll började teve-hösten i min värld, först var det Vem vet mest ett teve-program jag gillar för jag får visa Blivande hur klok jag är ;) och jag får också möjligheten att skaffa mig ny kunskap, nåt som är viktigt för mig. Jag vill veta att när jag somnar på kvällen har jag lärt mig nåt nytt, det är därför jag alltid slår upp saker jag inte kan när jag löser korsord. Dock tycker jag att Rickard Olsson blir alltmer plump i sin framtoning, igår var det en äldre herre som visste att stolpar och luftmaskor (el dyl) hade med virkning och göra och då viftade Olsson med handen på ett feminint sätt och sa "men Villy då"! Synnerligen fånigt är det konstigt att fördomarna fortlever?

Sen var det dags för Halv åtta hemma hos mig, ett trevligt program som ger mig inspiration till middagar med vänner. Även här kan jag ibland tycka att Helge Skoog kan bli lite fånigt men det kan ju också bero på att jag inte har nån humor :question:

Sen till den stora förnedringen......Biggest looser!!!!

Tänk att vara så stor och ställa upp så som dom gör framför kameran och hela svenska folket....hur kan dom, hur törs dom? Det är väl förnedringsteve på hög nivå ;) ...åtminstone hos mig för jag kände att det fanns en förnedring (för mig) där jag satt i tevesoffan med mina tjugo kilos övervikt och äppelpajen i handen med nyvispad grädde därtill!!!!

Heder åt alla dessa mycket modiga människor, Ni inspirerar mig!!!!!

Inget i hela världen skulle kunna få mig att ställa upp i teve eftersom jag är ett kontrollfreak och i samma stund som jag bestämmer mig för att delta i en doku-såpa så måste jag släppa kontrollen. Det är helt och hållet upp till produktionsbolaget hur dom vill framställa mig och det fixar inte jag! Jag vill inte att någon ska tro att jag är nåt jag inte är. Det finns dock ett undantag och det är just den här typen av program för här kan jag bli en vinnare för resten av mitt liv. Jag har nåt att vinna för min egen del och det i hälsovinst....men det kommer aldrig att hända!!

Men återigen.....Ni som gör detta ger mig inspiration och det tackar jag för!!!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

visst är de så, men om en tjej vet vad en vinkelhake o stämjärn är typ då jäklar är man ett redigt fruntimmer...häromdan framkom de att 2 manliga i familjen inte kan tänka sig o va med ifall de blir nåt med nordisk film, vilket jag tvivlar på eftersom hon inte ringt upp igen men..som sagt man vill ju inte utmärka sig som ett rikspucko..för man vet ju aldrig iförväg hur de blir o ser ut o upplevs..

Postat av: Ingrid

Hejsan!

Jag såg också det där programmet på TV4 och fattar inte att folk är så modiga att de vågar ställa upp. Då måste man verkligen vara motiverad!



Varmt tack för kortet som kom med posten idag, det var jättegulligt av dig.

Kram Ingrid

2010-09-07 @ 13:32:09
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Eva

Ja det finns många dokusåpor som är förnedringsprogram o det är ju de svaga som utnyttjas kan jag tycka..



Vi har ju blivit erbjuden att edelta i både ullared samt mamma byter bo.. ullared är ju ett typiskt program där dom kan vinkla hur som o jag blev väldigt tveksam när man inte skulle skriva något kontrakt - då får dom ju göra hur som.. vi valde ju att hoppa av av flera orsaker..

Igår när jag tittade så tänkte jag att det var ett vettigt beslut:)

2010-09-07 @ 13:51:15
URL: http://www.myfamilylife.zoomin.se
Postat av: Diana

Men om du var tvungen att vara med i en dokusåpa, vilken hade du valt? Kniven mot strupen nu, pest eller kolera.

Jag tror att jag hade valt BigBrother, men jag inte inte säkert. Haha.

2010-09-07 @ 15:51:21
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag hade inte heller fixat att vara med i ett tv-program så där. Många har ångrat sig också i efterhand, särskilt när det gäller varianter a la Big Brother (som Diana så GÄRNA vill!! :D :D).

2010-09-07 @ 17:56:04
URL: http://svorskan.se
Postat av: Ama de casa

Jag har inte sett det, men jag får nog lov att kolla...

Jag skulle i alla fall inte kunna ställa upp i Robinson. Om jag inte får mat blir jag (ännu mer) odräglig och skulle bli utröstad ögonaböj :-)

2010-09-07 @ 17:56:12
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Majsan

Visst finns det en del förnedrings-TV och som Du vet, bojkottar jag dessa =P Att Rikard Olsson skulle klämma ur sig något sådant, förvånar mig inte. Jag har alltid haft lite svårt för honom. Synd det är just han som leder programmet. Det gör att jag lite undviker det, om man så säger.



Svenska Biggest Looser har jag inte sett men jag hoppas verkligen inte det är förnedrings-TV utan håller samma stil som den amerikanska. Att göra sig rolig på andras bekostnad och känslor, borde vara förbjuden TV-verksamhet. Förstår inte alls varför sådant får visas i Svensk TV.. eller är det bara jag som inte förstår det roliga i att förnedra??



Hmmm..



Ha en härlig fortsättning på denna sköna dag.

kram

2010-09-07 @ 17:57:49
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Nett

Det är väl så att många ställer upp i dessa program just för att vilja synas, sedan kan jag tycka att vissa program är bättre än andra. Sedan dessa stora kvinnor och män... De är helt otroliga på att gå med på detta, jag hade aldrig gjort det då jag var stor. Då jag vägde 126 kilo, men jag tycker att det är beundransvärt.

2010-09-07 @ 19:26:35
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Heidi

Usch, jag skulle aldrig ställa upp i nån dokusåpa..ever!! Tycker att de som ställer upp i Biggest loser är vinnare eftersom de visar hela landet sin övervikt o kamp emot den..respect! Hoppas de lyckats ändra sitt beteende för mat.

2010-09-07 @ 22:04:06
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback