Det gick bra!



När man bakar surdegsbröd måste man ha gott om tålamod! Dels tar det ju ett tag innan surdegen i sig är klar men sen ska det också jäsa ordentligt och länge, länge.

När jag bakade igår så tog den en timme innan jag såg att det började jäsa och det var då jag blev lite förtvivlad....men jag petade lite på det och då började det jäsa och sen fick det jäsa nästan två timmar och sen blev det nog det godaste surdegsbrödet jag bakat hittills!!!

Denna min okända fobi får jag ebrätta om i eftermiddag för nu är jag på väg till "jobbet" där jag idag får en ny handledare...känns lite konstigt eftersom jag körde ensam i fredags ;)

Ha en bra dag och glöm inte att sätta på Er vantar...det är kallt ute idag!

Oj..det blev bara en kort bloggsväng hos Er...återkommer ;)

Kommentarer
Postat av: Diana

Wow, snyggt! Batman lyckades med surdegsbaguetter igår, fast han fuskade med lite jäst. Tsss.

Postat av: Krönikören

Ser såå gott ut, nästan så doften tar sig ända hit!

2010-10-11 @ 09:26:14
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Ellis

Hahaha åååh lovely, såg du Decdias misslyckade surdeg? JAG TOTAL DOG AV GARV hahahahaa stackars töisabit! :D

2010-10-11 @ 23:11:17
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback