Vackat ida me´ och Gubbyte!!!!

Jag menar att det är vackert väder ute idag också...antagligen håller jag på att gå i barndom eller nåt för jag till och med tänker på gotländska just nu och det är längesen jag gjorde!

Ja, alltså det är inte så att jag går omkring och pratar och tänker på stockholmska det gör jag bara när jag leker med Barbie men jag har ju utvecklat min egen dialekt som är västmanländsk i en gotlännings öra och tvärtom. Men det har ju varit en del gotländska i media i höst, främst tänker jag kanske på den charmige och begåvade idolaspiranten Olle. Jag tycker det är häftigt att  se och höra att han inte på nåt vis verkar göra sig till nån annan än han är och han behåller sin dialekt...tack för det Olle!!!

I fredagskväll bestämde jag mig för att återgå till min ursprungsdialekt åtminstone för ett par timmar men då satt Blivande och bara skrattade åt mig...så det slutade jag genast med...borde jag kanske byta ut Blivande mot nån annan istället?

Här kommer vi då fram till det som egentligen är kärnan i detta inlägg......Blivande kommer att bytas ut under dagen!!!!!

zwani.com myspace graphic comments

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Lycka till med bytet!

Hoppas att du hittar någon bättre (om det nu finns det?)

Postat av: Helen

Mot vad?



Ha dä gött

2010-11-07 @ 14:51:27
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Krönikören

Försök då hitta någon som hör rätt dåligt, för då kan du snacka hur du vill. ;D

2010-11-07 @ 15:31:45
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Ama de casa

Tur att jag ligger lite efter så jag redan vet vad som var i görningen :-)

2010-11-08 @ 18:39:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback