Lördagsmiddagen

Jag lovade att Ni skulle få se foton på vår middag igår och här kommer dom!!! Mest publicerar jag dom faktiskt för att reta Styvdotra som på nåt vis fått för sig att vi äter betydligt lyxigare och godare när hon inte är här... ;)

Förrätt:     

Blåmusslor som är kokta i lite vitt vin tillsammans med morötter, gul lök, vitlök samt lite tomatpuré och chili.
Huvudrätt:

Rotsaksgratäng bestående av morötter, rotselleri, lök, palsternacka, ost och grädde. Samt grillad gotländsk gourmetbiff.

Dessert:   

Chokladfondant. Fondant är som en liten chokladkaka vars "skal" är som en chokladmuffins medan innehållet är rinnigt...och den här blev helt perfekt även om det inte ser ut så på bilden.

Efter den här middagen klev vi in i salongen och vilade en stund framför teven!!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Här rinner snålvattnet... Sååå gott det ser ut!



(även om det ser ut som den där fondanten kräks lite ;-) )

Postat av: Gun

Ojojoj, Gud så gott alltihop ser ut! Jag blir nästan hungrig fast jag är mätt!

2010-11-14 @ 20:20:12
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Mumsigt, :) Här ser man fram emot menyn som kommer ifrån middagsstorken denna veckan, ;)Ingredienserna hämtas i morgon em,,



Ha en fin kväll, kram

2010-11-14 @ 20:50:52
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Diana

Men gud vilken god mat! Vad brukar den onda styvmodern ge det stackars barnet när hon kommer på besök då? Korv och mos? ;)

2010-11-14 @ 22:34:49
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback