Hypnotisören



av Lars Kepler.

Jag har hela tiden varit lite skeptisk till den här boken men i somras köpte jag den när den kom ut i pocket (jag läser ju nästan bara pocket eftersom de böckerna inte väger lika mycket) sen har den legat här i bokhyllan sedan dess. Förra veckan så såg jag på Facebook hur min malmövän skulle lägga sig och läsa Infiltratören som är Keplers uppföljare och då tog jag det som ett tecken att nu skulle jag plocka fram Hypnotisören.

Min tvekan till denna bok var all uppmärksamhet förra året när boken kom ut, hur den sålde slut, allt hemlighetsmakeri runt författaren...ja, för mig var det ett spel och jag gillar bara familjespel i form av Fia med knuff och Monopol.

Nå, nu tog jag tag i den och var ganska snart fast i den och det har blivit många sena kvällar den här veckan. Man fastnar i handligen ganska omedelbart. Handlingen är grym och jag ser inte fram emot filmatiseringen av denna bok, det kan bara bli ruggigt!

Som vanligt går jag inte in så mycket på handlingen för det får Ni läsa själva däremot rekommenderar jag den verkligen. Det enda jag eventuellt skulle kunna ha att anmärka på och det gäller inte bara den här boken utan många nya böcker....varför är de så långa? Ibland blir det mer än vad som behövs för själva storyn kan jag tycka!

Kommentarer
Postat av: Maria Hedman

Låter spännande, måste läsa:-D Tack för tips Kajsa!!/Kram

2010-11-24 @ 13:15:48
Postat av: Krönikören

Jag har inte läst den, inte heller varit sugen. De recensioner jag har läst har alla tyckt att det varit onödigt mycket våld, blod.



Amerikanska böcker är ofta längre än nödvändigt - har tydligen att göra med hur de får betalt... Men den här är ju svensk.

Postat av: Marie-Louise

Jag har läst både den här och uppföljare. Jag tycker att båda var mycket bra men jag håller med dig om längden. Ibland verkar det som om det bara ska bli många sidor i en bok, en massa ord som bara fyller ut.

2010-11-24 @ 22:52:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Jag tyckte den var lite... knepig. Jag kommer nog inte att läsa deras nästa bok.

2010-11-25 @ 16:50:19
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Pia

Jag blev positivt överraskad över hur spännande den var.. Väntar nu på att Paganinikontraktet(typ ditåt) ska komma ut i pocket.. För visst är det bok 2? Är Infiltratören bok 3??? förvirrad

2010-11-25 @ 20:44:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback