Värmerekord!

Helgblogginläggen är minst sagt få men det riktiga livet tränger på och det är ju precis så det ska vara!

Igår var vi till svärmor och firade hennes namnsdag, det var ett spontanbesök eftersom vädret var lite trist på morgonkulan. Men medan vi gjorde oss i ordning för att fara så kom solen och det blev riktigt varmt. Enligt vår länstidning så var det
värmerekord igår i Sala och torpet är ju nästan, nästan i Sala!

Som vanligt var kameran med i bilen till Bruksorten och jag fick ett par riktigt bra bilder på blommor!



Det här är en kabbeleka och de blommar i mängder nu i dikena....så otroligt vackert!!



Den här blomman var ny för mig men påpassligt nog hade den namnetiketten kvar.....Coca-cola! Röda blommor är ju vackert men just den här tror jag inte vill ha i min trädgård. Däremot verkar Ungsonen och hans fästmö uppskatta dom för det stod en hel kasse hemma i vår hall som dom plockat!!! En hemsk tanke slog mig.....tänk om jag ska få dom i Morsdagspresent????????????

Kommentarer
Postat av: Karin

I så fall kan du ju trösta dig med att de kan användas till byteshandel när de blommat över.

När du haft dem i vas på bordet ett par dagar kan du gå med dem till vilken mataffär som helst och byta dem mot andra varor.

Fiffigt va ? ;)

Postat av: Heidi

Jag tyckte att blomma nr 2 har en fin röd färg..

2010-05-16 @ 15:16:17
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Coca cola blomman är inte snygg där den är i vattnet.

nej riktiga blommor ska det vara för mig med.

Tråkigt när sådana blommor slängs ut i naturen.

Kram Ingrid

2010-05-16 @ 19:40:23
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Underbart vackra blommor! Ja, de gula alltså...=)

Kramen och en härlig vecka önskar jag dig!

2010-05-17 @ 07:09:14
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Pia

Hihi, va rolig du är!! :o)

Härlig bild på kabbelekan.. älskar när det speglar sig i vattnet..

Kram på dig!

2010-05-18 @ 22:43:20
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback