Välfylld blogg!

Jo, det var väl liksom tanken men det får nog bli en annan dag! Vi har jobbat hårt idag nämligen så nu är jag så trött så jag ska nog gå in och hänga framför teven en stund....sen går Anna Jansson och jag och lägger oss!!

Vi har i alla fall haft en underbar helg...alla ungarna har varit synliga...vad mer kan man önska?

Förresten...det var nån mer som var synlig igår....vi tror att det var Mr Mård som var fram och nosade på Ungsonens bil!

Svärdotra påstod att det var en avkomma från en räv och en tax...men jag har googlat på det och det finns inte!!!!!

I morgon måste jag samla ihop mig och skriva åtminstone en tredjedel av min uppsats...så är det bara!!!

Förresten så har vi varit lite på G i den här familjen nu ett tag....sakta men säkert håller vi på att gå över till LCHF-kost. I fredagskväll åt vi ju biff med sallad innehållande tomater, oliver, sallad och grillad halloumi.
I lördags åt vi grillad fläskkotlett med ungefär likadan sallad som i fredags men med fetaost...och bulgur som inte är helt okej men jag var tvungen att dryga ut salladen. Dessutom så hade vi en smaskig fet sås till det..så jag tror det jämnade ut sig! Idag har vi ätit stekt lax med nässelstuvning och kokta ägg!

Jag är nämligen lite nyfiken på vad som händer med min kropp om jag går över till den här kosten. Det finns flera ( en klasskompis och så allas vår
Egoinasmamma) i min omgivning som provat detta och mår bättre...fått balans i livet helt enkelt och jag känner att jag har inget att förlora. Jo...kanske kan jag förlora nåt kilo och det tänker jag inte göra nån stöldanmälan på i såna fall!!!

Nå, vi får se hur det går!!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Spännande med en mård !

Tror faktiskt inte jag har sett en sån i vilt tillstånd någon gång.

LCHF är jag också lite nyfiken på.

Får väl se om man tar och testar kanske.

Men inte den närmsta tiden, för jag har bunkrat med billig bakpotatis från COOP. :D

Postat av: Ingrid

Stekt lax åt vi också idag, men med spenatstuvning, det gillar vi skarpt.

Lycka till med uppsatsskrivandet!

Kram Ingrid

2010-05-09 @ 21:51:34
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: TT

Bland mina länkar finns en tjej som heter Berith, hon har kört ganska länge med den kosten nu och det går jättebra.

Jag testade lite men gick upp... GI är bättre för mej men alla är ju olika.

2010-05-09 @ 22:24:27
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Heidi

Låter som en trevlig mathelg :-) Jag tror sådär på olika dieter, det viktigaste är nog raska promenader..då kan man äta det mesta sen ;-) Men det ska bli spännande att höra mer om du kör på LCHF!

2010-05-10 @ 00:35:11
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Här kör jag med chokladdiet för tillfället. Hört talas om den? Jag tror inte att man går ner så mycket, men gott är det! =)

Lycka till med LCHF (vad det nu är)!

Kramen

2010-05-10 @ 08:08:17
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vi kör lite åt gi metoden, ingen pasta, potatis eller ris men vi äter bröd, fisk, kyckling, kött mycket grönsaker, ingen läsk eller godis. Vi har gått ner 23 kg tillsammans och det är jätte skönt, så lite nya kläder har det blivit här

Lycka till med din kost

2010-05-10 @ 11:09:13
URL: http://mimmiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback