Snart....

...är jag nog tillbaka för det ligger massor av bloggar i mitt bakhuvud som bara väntar på att få bli skrivna.

Den här helgen har jag haft sällskap av Blivande och Styvdotra hela helgen....himmelens trevligt! Igår var vi och firade svärmor som fyllde 75 år...åt lite tårta..fel, vi åt lite för mycket tårta!

Jag ska i alla fall berätta för Er vad fotografiet föreställde!



Jag tog det i torsdags när jag satt på torptrappan och väntade på att regn och åska skulle sluta. Det är ett armstöd till en av trädgårdsstolarna och sen är det en vattendroppe som faller på det. Det vita är alltså droppen!!! Lite häftigt för jag fick flera bilder som blev så men egentligen var det ju det här jag var ute efter!!!



Kan också meddela att nu behöver vi inte nåt mer regn på ett par veckor i alla fall! Natten mellan torsdag och fredag då åskan tog både nätadeptern till datorn och digitalboxen till teven så fick vi 40 mm regn. Idag har det också mest regnat och sist jag tittade så hade det kommit närmare femton....man kan säga att marken är mer än mätt på vatten just nu!! Men..vi har sjöutsikt nu!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vad häftigt !

Jag som till och med tyckte mig se hushållsrullehållaren... :D

Så fel det var då !

Postat av: Nancy66

Tänk så olika det kan vara, här har vi knappt fått en droppe med regn.



Riktigt häftigt foto, :) Hade aldrig kunnat gissa det.



Ha en fin kväll,

2010-05-23 @ 19:21:45
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Afrodite

Sv: Hahahaha...du är den först som reagerat! FRUKTER ska det vara såklart! Jag skrev det i min status på FB oxå och då var det genast någon som kommenterade mitt lilla misstag! Har inte själv upptäckte det i bloggen förrän nu när du påpekade det! Så dumt! =) Tack! KRAMEN

2010-05-23 @ 19:35:56
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Gun

Men gud vilket foto! Det är ju omöjligt att se att det är en vattendroppe. Häftigt, men är det fotograferat som vanligt, med systemkamera, eller hur har du gjort?

Vad tråkigt att åskan har förstört prylar för er. Det är så tråkigt och känns så onödigt.

2010-05-23 @ 20:23:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vilken cool bild! Vad duktig du är, som fick till den så! Apropå tårta så är det väl bättre med mycket för mycket än lite för lite...? :D

2010-05-23 @ 21:30:36
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback