Blandad kompott!

Nu sitter jag här och försöker komma på nåt klämkäckt och inleda dagens blogg med och det är bara tomt i huvudet!

Igår var ju vädret precis som idag lite opålitligt men vi är ju inte gjorda av socker så vi klädde oss och gick ut och tog tag i trädgårdsarbetet. Gjorde i ordning fem av pallkragarna bakom huset, fyllde med jord och gödsel...underbar hästbajs från de östgötska slätterna!

Gjorde i ordning en sjätte pallkrage därbak och planterade dahliaknölarna i den...nu är det bara att vänta på blomsterfägringen!

Måste för övrigt visa en bild av de vackra kryddorna!

 (Klickbar förstås)

Kan också förtälja att jag gjorde som moster sa...kollade in fågelboken och kunde konstatera att det är flugsnappare vi har ute i den omkullvälta holken!!!

 (Klickbar förstås)

Igår kväll blev det en sån där aha-upplevelse igen. Jag hade varit ute på huset och kom gående tillbaka mot torpet och då fick jag syn på...

 (Klickbar förstås)

Visst är det väl vackert?? Jag tror inte jag kommer att tröttna på att titta på det!

Nu är det dags för frukost, tillagad av Blivande Maken...så idag åker väl jag på att diska ;)


Avslutar den här bloggen med en söt bild på Lisa Katt!

 (Klickbar förstås)


Kommentarer
Postat av: Karin

Ååh ! Vad söt hon är din lilla Lisa !

Hon har ju så härliga färger !

På tal om färg... Vad är det för mörk kryddväxt ?

är det någon sorts basilika, eller vad är det ???

Postat av: Heidi

Ser jättefint ut o vad bra att ni är ute trots trist väder!

2010-05-14 @ 14:58:37
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Vicke

ha en fin dag nu

2010-05-15 @ 07:00:15
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback