Älskar när vissa har fel!

Igår jobbade jag hårt på min uppsats på förmiddagen för att sen kunna gå ut och njuta av det vackra vädret för resten av veckan skulle det ju bli uselt väder!

Idag när jag vaknade blev jag snabbt misstänksam för det såg ut som att solen var framme idag också....och mycket riktigt när jag kom ut så sken solen från klarblå himmel!

Min slutsats är att jag älskar moln och regn....för det är det dom säger på radion att vi har idag!!

Dock verkar det som att det kan komma nåt bakom trädtopparna som liknar arbetsväder så jag ska njuta en stund till och sen ska jag slutställa uppsatsen...hoppas jag! Fick veta av min mentor igår att jag är på rätt väg och det känns skönt för i mitt huvud är det förvirrat!! Det är svårt att vara saklig när man är så personligt engagerad.

Skulle egentligen ha åkt till stan ikväll för att gå på årsmöte men får lov att hoppa över det. Myggen är nämligen så elaka i år, åtminstone mot mig! I onsdags när jag höll på att skola om mina små busfrän så blev jag biten på knäet av den största mygga jag skådat. Den var två cm i kroppen och helt plötsligt såg jag att myggen har randiga trikåer!

På torsdagen när jag vaknade hade jag ett svullet knä...det var lika stort i omkrets som en tennisboll och värkte så in i bomben! Igår fick jag ett gäng bett på en ankel så nu har jag ett vanligt ben och ett elefantben...jag går inte mer än nödvändigt för det värker så  in i bängen. Måste försöka få någon att köpa allergimedicin och komma ut med så jag får sova! Ja...då fick Ni dagens gnäll också!

För övrigt har jag lite bloggjobb att  ta tag i också....en utmaning...och en läst bok...men det får bli en senare fråga!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Härligt att ni har fint väder, här försöker strålarna brottas med molnen då och då. Kan gott komma lite härlig värme nu.

Usch, att de ska vara så ettriga myggen, hoppas du får normala kroppsdelar snart igen. Ladda upp med massa myggmedel,,:)



Ha en fin dag, kramen

Postat av: Em

Jag reagerar inte fullt så illa som dig på myggbett, men det blir kulor/bulor och de kliar i flera veckor efteråt, dessutom älskar myggen mig och jag har upplevt att ha runt 70 bett efter en "trevlig" kväll. Det är inte kul och benen ser inte snygga ut. Myggmedel luktar så illa också, tycker jag, men hellre det har jag kommit på. Vad skönt med fint väder, i dag har det varit rätt bra här också.

2010-05-18 @ 15:03:36
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Heidi

Här har SMHI haft skapligt rätt..molnigt, lite regn o tryckande luft! Myggen gillar inte alls mig, brukar kanske få 3-5 myggbett/år..men de gillar min man desto mer :)

2010-05-18 @ 17:10:38
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Rackarns mygg - har dom kommit redan? Här lyser dom ännu så länge med sin frånvaro, men det är väl bara en tidsfråga.. Vad jobbigt att du får såna besvär av dom - undrar varför vissa verkar vara mera utsatta för myggen än andra?

2010-05-18 @ 19:46:51
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Karin

Usch och fy !

Min Elin är också allergisk mot mygg.

Tack och lov har det blivit en aning bättre med åren, men fortfarande får hon ju jätteblaffor.

Dessutom är ju myggen alldeles galen i henne, så hon har många blaffor redan, trots att jag inte fått ett enda myggbett.

Ändå gillar myggen mig också rätt bra...

För att slippa dem inomhus kan jag ju tipsa om världens bästa uppfinning !

Spira, eller Sterminio, eller Radars elektriska myggdödare.

Dock sprids ju ett gift, så man ska väl inte ha den i när man sover, eller vistas länge i ettt rum, men det är tillräckligt svagt för att inte störa flugor, så så giftigt kan det väl ändå inte vara.

Jättebra att plugga i och döda myggen med innan man ska sova i alla fall !

Bäst är varianten med flytande medel i flaskor, men även de med papptabletter är jättebra !

Här brukar vi förresten ha dem i när vi sover också, men bara om vi vädrar med korsdrag.

2010-05-18 @ 20:25:24
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Kerstin

Fy så jobbigt att vara alergisk mot mygg, som det finns så gott om. Måste vara hemskt, svårt att unvika vara ute när det är så här skönt.

Kul du skriver om blommorna och håller med, hoppas du får andra blommor på mors dag, fast ifs. de där kan du ju panta och sedan köpa vad du vill för...

Nu ska visst vädret bli sämre så du kan ägna dig åt studierna igen. Lycka till!

2010-05-18 @ 21:42:45
URL: http://farna.bloggplatsen.se
Postat av: TT

Men vad är det för insekter ni har därute i bushen!

Hoppas det går över!

2010-05-19 @ 21:48:49
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Linda M

Det kan ha varit en Broms/Hästfluga för dom ger enormt stora blämmor som gör regält ont och kliar.



Jag blev biten av en liten fluga på ankeln på en metall-lackfabrik en gång. Det måste ha kommit något smuts i bettet för det svullnade upp och blev både lila och grönt och jag blev tvungen att ta antibiotika för att det skulle gå tillbaka. Det blev närmare 7 cm brett. Jag lade vadd-pads dränkta i alsolsprit på för att torka ut så det hjälpte lite, men jag haltade i en vecka!



Märkliga djur det finns!

2010-05-23 @ 23:49:45
URL: http://melonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback