Nu......

...ska jag avslöja mina planer....men först ska Ni få se nånting helt annat!

Igår höll jag ju den sista lektionen för mina underbara pensionärer och det har varit en underbar period. Jag gillar verkligen att jobba som pedagog för det ger så otroligt mycket! Man blir så otroligt glad och stimulerad när man ser framstegen och vet att man faktiskt vet att man har en del i det. Igår när kursen var slut kom en av deltagarna fram och gav mig en påse med det här i...



En kakburk med egen-designad etikett!!! Mycket fiffigt!



Inuti låg dessa fantastiskt goda kakor! Sånt gör en riktigt glad!!! De smakade dessutom gudomligt!

Idag är en dag som inte är så bra, det känns som om nån petat i mig nåt som jag inte borde ha petat i mig....typ en burk sömnpiller eller nåt. Jag och min kropp vill inte riktigt vakna men så blir det ofta efter en hektisk dag som dagen igår var.

Nu....ska jag berätta!

Sista tiden har jag grubblat en hel del i den filosofiska andan....vad är livet och vad går livet ut på? Just den frågan finns det kanske inte nåt svar på men jag har hittat ett svar som passar in i min tillvaro.

Om en dryg vecka fyller jag 48 år och det är i vissa sammanhang ingen ålder men i andra sammanhang så är det ju faktiskt det. Jag kan konstatera att jag har rent statistiskt sett har mer liv bakom mig än framför mig och vad vill jag då göra med den tid jag har framför mig? Jag kan inte påstå att jag ångrar nåt jag gjort eller att jag ångrar nåt jag inte gjort men visst kan jag ibland tänka att livet hade kunnat se annorlunda ut om man vågat vissa saker. Det finns nåt jag drömt om sen tidiga tonårsår och det är det jag tänker försöka förverkliga nu.

Jag har sökt en skrivarkurs till hösten!

Jag måste få se om mitt skrivande går att göra nåt av...eller om jag ska fortsätta att drömma om det. Det är dessutom en fortsatt steg i min rehabilitering Nu är det bara att hoppas att jag kommer in!

Kommentarer
Postat av: TT

åh, vad roligt, en skrivarkurs!

Jag gick en ettårig KY-utbildning, Kommunikation och Media och där ingick lite skriveri, vår lärare var skribent men jag vill ha mer!!

Postat av: Malin Öhman

Det är du som gjord för! Lycka till<3

2010-03-26 @ 21:23:08
Postat av: Ingrid

Det var väl ett klokt beslut. Man måste testa och försöka utvecklas även om man inte är någon 40-åring. Visst kommer du in!!

2010-03-26 @ 21:41:53
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Afrodite

Och jag hoppas oxå! Håller tummarna för dig! =)

Kram vännen och må så gott!

2010-03-26 @ 22:16:06
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Vicke

att få ett bevis på att man är uppskattad är inte så dumt, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

2010-03-27 @ 06:03:20
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Postat av: Pernilla

Spännande med skrivarkurs! Håller tummarna för att du kommer in, kanske är man kompis med en blivande kollega till "Camilla Läckberg"!



Tror att en skrivarkurs är ett bättre alternativ när man närmars sig de 48 är en graviditet :-)

2010-03-27 @ 15:48:37
Postat av: Sussi

De kommer att gå kanon! härligt du vågar kasta dig ut för klippan nu! (Självklart med fallskärm :) )

2010-03-30 @ 12:50:20
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback