Kreativa Kajsalisa!

Undrar om det är våren som ger lite energi och inspiration för jag känner hur det spritter i hela kroppen och skapandelusten brinner i mig....härligt! Dock väljer jag att avstå ifrån att sätta igång några större projekt, jag har projekt som mina lärare ser till att jag måste göra!

Vi har nyss kommit hem från en promenad i vad då Blivande Maken tror är sista snöfallet men....vi med förstånd vet att så är det inte...det kommer mera!

Han fick dock en uppgift av mig när vi kom hem....att fixa kaffebröd till våra gäster som för övrigt är på ingående! Jag, som då är kreativ, tog fram kameran och gjorde en stilstudie...


Klicka på bilden så blir det mycket större och tydligare!

Jag vill genast be om ursäkt för att jag kan verka vara en copycat...det var inte alls meningen att härma Din fina matblogg Gun!!

Jag ska också genast svara på en fråga som har kommit mig tillhanda i bloggen!!

Kajsalisa är INTE från Småland! Jag är född på Gotland vilket ännu hörs tydligt om man pratar med mig dock är dialekten väl omskakad  med en rejäl dos av västmanländska efter snart 30 år i detta underbara landskap. Dock har jag en del småländskt blod i mig då min farmor var från det djupaste skogarna av Småland, Stolpabäck i Vissefjärda. Sedan snart tio år tillbaka så bor dock min far och bror i Alvesta utanför Växjö. Jag gillar den småländska dialekten helskarpt och utan att tänka på det så kan jag ibland svänga mig med småländska uttryck...
Därav åkturen till Småland under påsklovet....men jag vinkar till när jag passerar!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

hur har du lyckats med den bilden :) jag är lite frågvis men det har du nog förstått eller ....Du ska nog leda kurser som har med bildhantering att göra för det är du bra på..kram

Postat av: Ia

I det här fallet så har jag bara gjort ett mycket simpelt kollage i gratisprogram som heter Picasa 3....hur enkelt som helst!!! Kika lite på det programmet..man får mycket hjälp att sortera bilder och enkelt att dela sina bilder med de man vill!



http://picasa.google.com/

2010-03-21 @ 17:20:25
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Mia

Aha.... ja i Alvesta har var ju varit några gånger...

2010-03-21 @ 17:23:46
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Mia

Det där var ju varken småändska eller svenska... så här ska det vara:



Aha... ja i Alvesta har jag juu varit några gånger! ;-)

2010-03-21 @ 17:24:58
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Ibland undrar man vad som är en gemensam tanke eller bara en tillfällighet?

Läste detta inlägget precis och i går kväll skrev jag ett inlägg på din FB att jag hade hittat min gamla adressbok med din Gotlandsadress till Byssegårde...som sagt jag kan intyga att du är en äkta "töjs"!

2010-03-22 @ 07:48:13
Postat av: Gun

Hahaha, jag hade inte haft en tanke på att du skulle ha härmat mig!

Vilken duktig man du har!:)

2010-03-22 @ 10:51:24
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Blir nyfiken av att du hela tiden kallar din kära för "Den blivande Maken"...när är tanken att han ska bli "Den äkta Maken"`?

2010-03-23 @ 00:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback