Får man ge bort avkommor?

Vi har idag fått en inneboende så jag har varit lite upptagen med att pyssla om honom. Han heter Herman och är idag två dagar gammal ungefär så Ni förstår att det är lite pyssel, dessutom är han lite sur men vi får se om det går att ändra på!! Första dagarna behöver han bara lite kärlek vilket i klartext betyder beröring men på fredag ska han ha mat och han hade menyn med sig så det ska väl inte vara några problem!!! Vi får väl se om han klarar att vara med oss i torpet hela påsken och om vi klarar att ha surkartet med oss!!!

Sen ska han svälta den stackaren några dagar igen och på onsdag ska han ha mat igen....undrar om han alltså måste följa med mig till Småland eller om jag kan anförtro Blivande det ansvaret?

Sen helt plötsligt kommer han att yngla av sig och jag ska ge bort fyra av avkommorna...är det verkligen legalt???


 Klicka på Herman så blir han lite större!

Detta är Herman och han är alltså en surdegskaka men det hade väl Ni redan räknat ut för jag vet att mina läsare är smarta rackare!!!

Däremot insåg jag i morse att mina vänner på Facebook, de har riktigt märklig fantasi!!!

Jag skrev i min status att jag skulle dra lite i snabeldraken och fixa en bulle i ugnen....jag fick så märkliga svar på det. Visst förstod Ni väl vad jag gjorde????

Kommentarer
Postat av: Majsan

Herman har jag inte hört talas om sedan jag bodde i Svenljunga! Skoj få höra om honom igen =)

Postat av: Gun

Den där Herman stötte jag på för evigheters evigheter sedan! Kul att han lever fortfarande.:)

2010-03-31 @ 21:26:47
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: A

Haha du dammsög och baka bulle ;)

Men mer smart än så är jag då inte.. Trodde denna Herman skulle vara en mus unge :S

2010-04-01 @ 12:50:44
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Synd att jag bor så långt borta. Hade gärna tagit hand om en Herman-avkomma annars! Glad Påsk!

Kram <3

2010-04-02 @ 07:56:11
Postat av: Charly

Haha trodde han var en fisk eller vandrande pinne, jag har inte den typen av väninnor tydligen för någon surdeg har jag inte blivit erbjuden... ;)
Lånade bilden på den glada tanten av dig, hoppas det var ok...
Mvh Charly

2012-10-17 @ 08:23:46
URL: http://www.metrobloggen.se/leendecharly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback