Den andra kvinnan


av Jane Green.

Under hela tiden jag läste den här boken så kände jag mest att den var lite fånig...men, när jag läst sista raden och slog ihop den så kom jag på....det här var en riktigt bra bok!!!

Den andra kvinnan är inte som man skulle kunna tro en älskarinna utan det är svärmor. Svärmor tar över huvudpersonens liv...och hon fogar sig i det utåt eftersom hon ju ändå fått den mamma hon aldrig haft..eller?

Nu har jag alltid varit lyckligt lottad och haft underbara svärmödrar så jag kan inte relatera till hur det kan vara att ha en svärmor som vill vara delaktig i hela ens liv men jag inser att jag blev väldigt engagerad i boken och den gav mig tankar långt efter att jag slog ihop den....och då är det en bra bok i min värld!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Tänk, så snart vi hör begreppet "den andra kvinnan" tar vi för givet att det handlar om en älskarinna... fast den andra kvinnan kan ju faktiskt vara så många andra. :)



kram på Dig

Postat av: Pernilla

Man får inte glömma att man själv också är, eller förhoppningsvis kommer bli, en svärmor.

Hua ;-) man vet ju hur man VILL vara men jag är inte säker på att man alltid lever upp till det.....

2010-03-24 @ 15:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback