Äntligen!!!

Nu är spektaklet slut som alla har en åsikt om...bra eller dåligt men alla tycker nånting om Melodifestivalen! En del är fanatiska och del tar helt avstånd men oavsett så tycker man nåt om det!

Själv tycker jag att i år har det varit synnerligen dålig kvalité på låtarna och tillställningen som sådan har varit tråkig. Att ta dit Dolph Lundgren och lansera honom som programledare tyckte jag var ett bottennapp...han bör nog fortsätta som skådis eller nåt..det här blev bara fånigt! Christine Meltzer tror jag att jag avstår ifrån att kommentera för det finns inte just nåt snällt att säga om hennes roll som programledare. Måns Zelmerlöv har däremot räddat hela den här tillställningen...han är ett riktigt proffs! Han är en riktig entertainer med gamla mått mätt...verkar som att han fixar det mesta han tar sig för!

Ett roligt inslag har dock varit att man kunnat slå in 198 på text-tv och få in twitter från Annika Lantz och Ebba von Sydow. Jag är absolut inte nåt fan av Lantz utan tycker oftast att hon kan bli fööör mycket men i det här fallet har hon varit skojig, även om hon igår tenderade till att bli lite för mycket Lantzig.

Pausunderhållningen igår slog väl alla rekord...så underbart! Det var väl bästa på hela melodifestivalen 2010.



Missade Du den så får Du chansen här!!!!

Ja, vad säger Kajsalisa om vinnaren? Ja, jag tycker fortfarande att Eric Saade är den som skulle haft störst chanser att ta sig vidare för det är ju ändå det den här tillställningen handlar om...inte vad Du och jag tycker är bäst! Vad går hem bäst i stugorna runt om i Europa? Darin hade nog fungerat också....vem vet, är det rätt år så kanske Anna kan komma nån vart? Vi får se i maj!

Nu ska vi gå ut och njuta av det vackra vädret och sen blir det en film på eftermiddagen!! Balkongen ska också städas för nu är det bara någon dm snö kvar!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag är en sådan som skiter i vilket när det gäller eurovision.. för min del skulle de kunna lägga ner det helt och hållet. Kostar bara en massa pengar så om det går bra för Anna eller ej spelar ingen roll för mig! ;o) Men jag älskar hennes låt och när jag igår tittade så var det henne jag hejade på.



Ja, jag rekommenderar verkligen filmen.. Både boken(som jag läste för flera år sedan) och filmen drog igång väldigt existensiella tankar hos mig. Etiska funderingar ur både föräldra- och syskonperspektiv. Fy tusan, hoppas man aldrig behöver hamna i en dylik situation! :o(

Postat av: DJUSTD

fin blogg du har! :)

2010-03-14 @ 23:00:21
URL: http://djustd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback