Cliffhangern avslöjas...äntligen!

Nu ska Ni få veta vad jag pysslat med idag...förstår att somliga *pekar söderut* haft en hektisk dag idag.

Detta är ett utdrag ur kommentarerna från igår.....



Hade inte tänkt skriva mer men eftersom jag gick och hämtade länken söderut så passade jag på att läsa kommentaravsändarens inlägg från idag...och hon verkar ha haft himla tråkigt idag ;)

Nej, nu till viktigare saker än att vara småspydig mot sina bloggvänner!

Jag skulle ju idag få överlämna några av mina små plantor i någon annans vård. Det var ju liksom så att jag fick lite för många busfrön i år och då delar jag gärna med mig! Dessutom är det ju alltid trevligt med lite sällskap till kaffet!
 (Misstänker att mitt besök fick låna Jans mugg)



Det var Karin i Hermansro som kom och hämtade plantorna!



Här är hon på bild, jag har valt att spegelvända den så hon inte ska bli sig så lik! (Men för övrigt kan jag berätta att jag har skriftligt på att jag får publicera detta!)

Precis som hon skrev tidigare i sin blogg så har vi ett gemensamt förflutet...vi har båda jobbat som postkassörer i ungefär lika många år (posthornen kanske inte syns i våra pannor men de finns där när man jobbat så länge som vi) men inte på samma kontor och vi har nog inte råkats tidigare heller! Och...hon nämner också att vi båda gillar rödvin vilket ju är helt sant och då kan jag berätta att jag fick ett jättespännande vin av henne så nu längtar jag bara efter fredagkväll efter studentfirande så jag får smaka på det. Jag lovar att göra en recension av det på lördag!! Det ska tydligen ha en viss ton av kaffesmak...det tycker att gammalt posthjon om ;)

För den som undrar så är hon precis lika trevlig som hon verkar i sin blogg! Nu är bara frågan hur det ska gå för plantorna...visst ser vi fram emot en floristisk avdelning på Hermansro???

Tack för en toppendag  med massor av goda skratt!!

Tänkte jag skulle passa på att visa några av de små blommor som just nu förgyller vår trädgård! 

 



I morgon skulle ju jag för tredje gången till AF denna vecka men idag när jag kom hem låg det ett brev där det stod att de gjort fel så jag ska inte alls dit...med andra ord hade jag kunnat sova ute i torpet i natt och få lite sömn för det får jag inte i stan! Nå, ja....jag får väl se till att fixa den sista uppgiften så kan jag få mitt intyg på utbildningen. Jag hade ju en rest jag inte visste om...men sen så!!!

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha!!!!!!! :O

Men Herregud !!!

Inte blev det då bättre av att spegelvända det inte ! :D

Synd att jag inte tittade i din kamera innan jag sa ja till det här ! - Nu får man ju stå sitt kast !

Just nu hoppas jag på att Googles statistik faktiskt är den rätta, och att du bara har elva besökare om dagen ! ;)



Vad plantorna beträffar, så får vi välan se hur det går...

Jag har ju inte direkt gröna fingrar.

Men jag har planterat de plantor som inte hade egen kruka, och alla har de fått vatten, så de ska då åtminstone leva tills i morgon. ;)

He, he...



Jag ska verkligen göra mitt bästa för att de ska få ett långt, lyckligt och harmoniskt liv även här i Tärnsjö, men kan som sagt inte lova något alls.

Ibland lyckas jag, och ibland inte.



Nu tycker jag ju i alla fall att det var så spännande plantor jag fick, att jag kommer att försöka lite extra. - Hoppas det ger resultat !



Kram och tack för en härlig dag !

Du var också minst lika trevlig som jag hade förväntat mig !



Vissa människor är det som om man har känt hela livet, fast man just träffats.

Du är en av dem !

Postat av: Em

Vad roligt! Första gången jag träffade blogg-vänner var jag riktigt nervös, men sen kom jag på att man "känner varann", men ändå inte. Ingen är sig riktigt lik när man hör röst och ser varann, men när man börjar prata så är man där ändå. Vad kul!



Lite avundsjuk nu, hade velat vara med på ett hörn. ;)

2010-06-09 @ 20:54:30
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Afrodite

Hihi...kram på dig, din lilla "elaking"! =)

2010-06-09 @ 20:57:18
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad snällt av dig att dela ut blommor o vad häftigt att träffa en bloggis :) Sen skrattade jag när jag läste om posthornen...jag gillade aldrig att gå till posten, det var otroligt bitska tanter som jobbade på "vårt" postkontor...haha..men det var ju inte du för du är ju trevlig..tror jag..haha..

2010-06-09 @ 22:06:01
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback