Matvanor...eller?

Hur har Ni det med maten och ätandet i Era familjer? I min familj äter alla allting och det är ju trevligt och tacksamt. Fast ibland måste jag erkänna att jag skulle vilja ha vissa saker för mig själv!

När Blivande och jag träffades för drygt nio år sen så hade jag en passion som han sa att han INTE delade med mig....Underbart för då skulle jag ju få behålla Marabous apelsinchoklad för mig själv! Märkligt nog så gick det bara några veckor och sen tyckte han den var god också....
Min passion för den chokladen har dock upphört och ersatts av riktigt mörk choklad med tranbär i. Marabous choklad är numera för söt för mig....kanske ett tecken på att jag trots allt håller på att bli vuxen!

För ett par år sen så dök det upp en ny sås på marknaden...Mango Raja...jag bara älskar den!! Curry är min absoluta favoritkrydda och i kombination med mango är den fantastisk. Ännu bättre blev det när Blivande konstaterade att den såsen kunde han klara sig utan!!! NU fick jag nåt för mig själv!!!!

Förra veckan hittade jag just den såsen på Ica MAXI till extrapris så jag köpte en flaska och tänkte den räcker länge...jo, tjena...vem tyckte helt plötsligt att såsen var god??? Jo, Blivande förstås.....



Nu finns det mig veterligen bara en sak kvar som jag kan få ha för mig själv men det kanske bara är en tidsfråga det också?!

Free Orkut and My Space food and drink Graphics Glitters


KÖTTBULLSSMET!!!

Jag har alltid trott att jag var ganska ensam om att tycka att det var gott och på riktigt trodde jag faktiskt att det kanske var nåt fel på mig som tyckte om det...för om inte Blivande äter det så är det nog inte ätbart. Han har nämligen gett ordet allätare en ny innebörd!!!

Igår upptäckte jag dock att jag är i gott sällskap när jag läste
Decdias blogginlägg...det var flera stycken som tyckte om köttbullssmet. Så himla skönt att få en bekräftelse på att man är skapligt normal!!!!!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag smakar bara av köttbullssmeten så att kryddningen är god, spottar sedan ut det gaska direkt (tycker att det smakar blod). Min man som är kock blir lika irriterad varje gång jag gör det..det är tydligen långt ifrån bra att äta rå blandfärs..bakterier o sånt som inte är särskilt nice för kroppen!

Postat av: Diana

Visst är det inte bra att äta rå köttfärs (speciellt om man har blandfärs), men det är så gott att mitt mott är "äsch, något ska man ju dö av". ;)

Batman lärde sig snabbt att om han ville ha sitt godis kvar så gällde det att köpa sånt som jag inte tycker om. Tyvärr går även äckligt godis ner när det krisar. Haha

2010-06-18 @ 12:38:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Vicke

ja, den smeten tycker många om, min pappa är en av dom

2010-06-18 @ 12:42:20
URL: http://vickesblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid

Rå köttbullssmet är riktigt gott, men jag äter bara av den om den är gjord på ren nötfärs. Svinfärs kan man inte äta rå - då kan man få alla möjliga äckliga parasiter i sig.

2010-06-18 @ 13:42:48
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Freedomtravel

Nja, vi gör köttbullar på fläskfärs så det ska nog inte ätas rått... Men annars gillar vi nog det mesta och jag gissar att man introducerar en del saker för varann... Min man har lärt mig att äta ärtor och krabba. Jag har lärt honom att äta frukost ;)

2010-06-18 @ 14:12:01
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Em

Blivande är helt klart mycket kär så anpassningsbar han är. ;) Men det med köttbullssmet håller jag med han om.

Sv: Vi säger lamm rätt länge om lamm i Norge. Får är när det är gammalt och köttet segt. Så lamm-ungar låter inte fel i mina öron. :)

2010-06-18 @ 17:28:08
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Paula

Oh, jag har hittat en likasinnad! Va skoj, jag har ätit köttfärssmet sedan barnsben och även min vuxna dotter uppskattar den mycket. Jag äter den helst på en skiva knäckebröd o risken finns att det blir två skivor...

Jag har också hittat mangoraja i butiken, jag blev så nostalgisk. Jag o maken drev grillkiosk för några år sedan och då fanns den bara att köpa hos grossist i storpack. Våra kunder älskade den!

Nu hoppas jag du får en fin söndag, här har vi sju varma grader! och jag liknar en kåldolme invirad i en fleecepläd...

2010-06-20 @ 11:36:36
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback