Prinsessa för en dag!

Det verkar som att jag är den enda som inte skrivit en enda rad om det stundande prinsessbröllopet på lördag så tänkte jag att det ska vi ändra på nu!

Först tänkte jag berätta att jag hade inte en aning om att det inne i mig bor en rojalist men det har jag upptäckt att det nog gör! För jag tänker titta på bröllopet på lördag, är vädret vackert så kommer jag att bära ut teven så jag kan sitta ute i solen och titta...för visst blir det sol och vackert väder? Det går liksom inte att föreställa sig att det ska regna på lördag när Victoria och Daniel gifter sig!

Det har fått mig att fundera lite på varför jag gör som jag gör på lördag för egentligen kan jag tycka att detta med monarki är lite gammalt och förlegat men vad är alternativet? Jo, det är att Sverige skulle vara en republik och då skulle vi ha en president! Allvarligt talat...jag tror inte svenska folket är mogna för att välja en president med allt vad det innebär och jag har svårt att tro att det skulle bli billigare för oss skattebetalare. Med risk för att ta udden av stundens allvar så tror jag heller inte att vi kan välja rätt....vi ser ju bara hur det gått i Melodifestivalen de senaste åren! Men vi struntar i den politiska biten för där råder som alltid olika åsikter och det är det som är demokrati!

Nå, varför tycker jag då att det ska bli spännande med bröllopet? Jag tror att det inom oss kvinnor i första hand bor en liten flicka som läst lite för mycket sagor om prinsessor och nu ska prinsessan äntligen få sin prins! Vill vi inte alla få vara prinsessa för en dag?

Att få klä sig i en vacker klänning, få en underbar frisyr för en dag och få allas uppmärksamhet? Ja, det där med uppmärksamheten kan ju säkert vara delat för inte skulle jag vilja ha hela värdens uppmärksamhet men Ni förstår hur jag menar!

Så kontentan av detta är att på lördag så kommer jag att sitta bänkad vid teven för att se när de gifter sig och jag kommer att göra det utan att skämmas. Jag kommer med säkerhet att fälla en liten tår för det bor inte bara en rojalist i mig det bor dessutom en stor romantiker i mig!!!

Det är bara ett problem.....svägerskan fyller år!!! Snälla svärmor hur kunde Du planera så illa?


Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Håller med dig på alla punkter! Min systerson fyller år den dagen också..."tack och lov" bor vi i olika landsändar så han förväntar sig ingen närvaro ;). Vi får se hur vi gör, men det lutar åt Sthlm.

Postat av: Ingrid

Visst ska jag ocks se bröllopet, åtminstone delar av det för inte kommer jag att sitta klistrad framför TV:n hela dagen.



Jag gillar vårt kungahus och tycker att de representerar Sverige på ett utmärkt sätt och jag tror inte att det skulle vara bättre på något sätt med en president.



Ha ett fint bröllop, man kanske skulle blogga om sitt eget?



Kram Ingrid

2010-06-16 @ 11:42:16
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingmarie

jag satte in en bild på mina föräldrar dom skulle varit gifta i 52 år idag om inte pappa hade dött.

Jag älskar bröllop och allt sådant,

2010-06-16 @ 13:27:38
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Karin

Det här inlägget hade liksom jag kunnat skriva... :D

Jag har inte heller skrivit om det och jag tycker precis som du !

Däremot kommer jag inte att släpa ut TV:n i trädgården. - Men det går säkert att titta i datorn ? ;)

Det som absolut inte stämmer på mig är ju det där om svägerskan. - För det har jag ju ingen.

Hoppas det löser sig med firande och TV-tittande ! :)

Är ni på kalas kanske du kan tjuvkika i I-phonen. :D

2010-06-16 @ 15:26:48
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Ingrid

Jag har hakat på ditt bröllopstema idag.



Tack för blogginspirationen!



Kram Ingrid

2010-06-16 @ 16:18:34
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Em

Då är det bara jag som inte har skrivit om det? :D Jag älskar kungahus, tycker det är hur bra som helst. Sen hänger jag kanske inte alltid med i svängarna och bryr mig inte om att läsa skvaller, men jag ser gärna på bröllop och låtsas att de lever ett drömliv på slottet.

2010-06-16 @ 18:38:39
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Hahaha! Clinton? Vad kommer vi först att tänka på då tro? ;D

2010-06-16 @ 19:11:09
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Borde helt klart vara 18-års-gräns på den. :D

2010-06-16 @ 19:51:17
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Jag har inte heller skrivit om det, men kommer nog att göra det. Jag håller med dig, och tycker också det är mysigt med bröllopet.

2010-06-16 @ 19:56:00
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag kommer nog att missa livesändningen på lördag, men jag räknar med att bli tvångsmatad med återkommande repriser i ämnet... Tycker att de båda verkar vara kloka och synpatiska personer och önskar dem såklart all lycka!

2010-06-16 @ 21:39:45
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag ska inte se bröllopet o jag ska inte blogga om det..tycker att de verkar sympatiska o jag tycker att det är bra att hon följde sitt hjärta o att det blev en "vanlig" kille men jag tycker att han ser så trååååkig ut. Fast det är ju inte jag som ska gifta mig med honom ;)

2010-06-16 @ 22:15:24
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: TT

Jag tror att vi blir matade länge framöver med detta bröllop så jag tror jag hoppar över det.

Men jag vet folk som ska sitta med jordgubbar och skumpa och för mej är det också helt OK... var och en gör som den vill.

2010-06-19 @ 00:52:11
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback