Midsommardag!



Buketten står fortfarande lika grann på bordet i lusthuset. De sju olika sorterna som kanske skulle ligga under kudden men jag blev rädd när jag tänkte på att jag kanske skulle drömma om nån annan än Blivande...hade ju varit lite pinsamt..och överraskande...och jobbigt! Nej, de står bra där de står....och förresten har jag inga gärdsgårdar att hoppa över här!

Igår när det var midsommardag så njöt vi mest av livet men vi tog oss en promenad ut i skogen för att se om vi kunde hitta något av skogens gula guld....det gjorde vi om än inte så mycket men det är på gång!

Vi hamnade i delar av skogen som vi aldrig gått i och fick faktiskt värsta konditionstestet. Vi har ju Badelundaåsen alldeles inpå oss och där har det varit mycket aktivitet under åren. Överallt är det stora grustag och ravinliknande ställen. Ett sånt hamnade vi vid och klättrade på alla fyra uppför den rullåsen...det var läskigt! Vi tog några foton men jag visar inga av dem för det framgår inte hur högt och läskigt det var!

Däremot hittade jag nåt annat spännande!



Blåbären håller sakta på att mogna nu!! Det verkar bli gott om bär men det är mycket torrt i skogen så vi skulle faktiskt behöva regn!

Väl hemma fortsatte bärletandet!

 



Vi brukar ju vara ute i skogen mycket på höstarna och vi kunde inte låta bli att fascineras av hur annorlunda skogen såg ut så här i midsommartid!

    

Där vi brukar hitta massor av kantareller hittade vi nu en äng med den lilla blyga Linnean. De var inte lätta att fotografera så Ni får hålla tillgodo!! Men vackra var dom!




Vid ett av våra lingonställen så hittade vi ett litet kärr med ängsull (eller nån annan ull, jag är osäker för de är väldigt lika). En fantastisk syn men svår att fånga på foto, åtminstone med den kameran vi hade med oss!

Väl hemma satte vi oss och njöt igen! Sol, ledighet, lugn....och torpglädje!

Mot kvällningen grillade vi den oxfilé som det var meningen att vi skulle ha ätit på midsommarafton men den smakade så bra på midsommardagen också!! Vi satt ute i det härliga mygghuset till klockan var över elva!



När vi gick in i stugvärmen så vinkade Gubben i månen godnatt!!!


Kommentarer
Postat av: Em

Underbart! Och den första bilden var så SOMMAR!

Sv: Nu har jag duschat så nu skall jag cykla till stan och handla mat, underbart väder är det. Ha en härlig dag!

Postat av: Karin

Vilka fantastiska sommarbilder !

Och nu trodde jag först att gubbarna kommit hos dig också, men det var ju smultron ! - Inte dumt det heller du ! ;)

MUMS !!!

2010-06-27 @ 15:31:32
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Pia

Åh, vilka härliga sommarbilder!!! Klokt av dig att inte lägga blomstren under huvudkudden!! ;o)

Den där månen var jag och dottern ute och fotade vid halvtvå i natt!!! Mäktig!

Kram!

2010-06-27 @ 17:24:11
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Gun

Vilken underbart vacker bukett! Du gjorde rätt som inte lade den under kudden. Det behöver man ju inte heller när man redan är kär.;)



2010-06-27 @ 20:03:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det låter som om ni haft en riktigt fin midsommar och fina bilder visar du från era marker.

Det blir nog mycket bär i år om det kommer någon skvätt regn då och då.



Kram

2010-06-27 @ 21:12:38
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingrid ♥

Så vacker midsommar bukett.

Blå bär redan nu !!!

Kram Ingrid

2010-06-27 @ 23:48:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ellis

Åh sjukt mysigt.



Jag älskar skogen, den är så fin och så frisk luft att man vill ta hem alltihop! Men krypen!!!! Förbannade jävla kryp får mig att inte ens vilja gå in. Ja kommer alltid hem med fästingar de de... Haha..



sv: haha inte blev vi avundsjuka de var mer vilken jävla tur bruden hade med o vinna! :D

2010-06-28 @ 01:35:06
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vilka fina sommarbilder, ser jättehärligt ut! Vår myggdödare funkade riktigt bra så det var nästintill myggfri midsommarhelg :-)

2010-06-28 @ 17:44:42
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback